پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
استاندار همدان با بیان اینکه منابع لازم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فراهم است، گفت: بهانه‌ای برای مسؤولان استان در راه ایجاد اشتغال و تولید رونق وجود ندارد.

شعار سالمحمدناصر نیکبخت امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه طرح‌های خرد و کوچک باید به اطلاع مردم برسد، اظهار کرد: همه مردم به ویژه روستاییان باید از این طرح‌ها اطلاع پیدا کرده تا تقاضاهای خود را اعلام کنند اما هنوز آنچنان که باید به اطلاع مردم نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز مردم اطلاع ندارند که برای چه کاری باید طرح بیاورند، افزود: باید در شهرها و روستاها با نصب بنر جزئیات لازم به اطلاع مردم برسد.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر برای استان و شهرستان ثابت نیست، تصریح کرد: اگر شهرستانی نتواند اعتبارات خود را جذب کند به شهرستان دیگری اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: هر هفته بانک‌ها را به صورت سر زده رفته و مشکلی که با مرکز دارند را برطرف می‌کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه تسهیلات بانک صنعت و معدن به مقدار قابل توجهی خواهد رسید، خاطرنشان کرد: جایگاه بانک صنعت و معدن در بخش توسعه صنعتی و معدنی استان بیش از مبالغی است ک تاکنون پرداخت شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: شهر و استان ما محل عبور زوار امام حسین(ع) به مناسبت اربعین است و باید به شایستگی میزبان مردم خوب ایران باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه 340 میلیارد تومان اعتبارات طرح فراگیر اشتغال قطعی نیست، اظهار کرد: اگر تلاش کنیم از سهمیه‌های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد و اگر شهرستانی نیز نتواند سهم‌های تعریف شده را جذب کند، چندان مطلوب نخواهد بود.

وی با اشاره به همه تنگناهای اعتباری که دولت دوازدهم با آن روبه‌رو است، افزود: خبری از اعتبارات فراوان نیست اما مجموعه منابع برای بخش تولید و اشتغال فراوان است.

نیکبخت با بیان اینکه 340 میلیارد تومان، 600 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان روستایی، 500 میلیارد تومان طرح رونق و... به عنوان اعتبار برای استان دیده شده، تصریح کرد: مسؤولان استان بهانه‌ای برای کار نکردن ندارند چرا که اعتبارات به اندازه کافی وجود دارد و اگر جذب نشود، ما کم کاری کردیم.

وی با بیان اینکه از محل تسهیلات پرداختی 11 هزار شغل در سال جاری ایجاد شده، ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی ماه یکبار به شهرستان‌ها بروند و اطلاع‌رسانی کامل به مردم داشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمک رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را به عمل بیاورند، خاطرنشان کرد: همه مسئولان شهری و روستایی دعوت شوند و ریز طرح‌های اشتغالزا به اطلاع آنان برسد تا به گوش مردم برسد.

وی با بیان اینکه اگر منابع تعریف شده را جذب نکنیم باعث سرافکندگی مسئولان استان است، گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دغدغه تولید و اشتغال دارند.

نیکبخت با اشاره به اینکه اگر مشکل اشتغال بر طرف شود، مشکلات سیاسی و اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: همه مشکلات ما به اشتغال و تولید گره خورده است.

وی با تأکید بر اینکه کسی نباید مانع ایجاد شغل در استان شود، افزود: چه مزیتی برای مدیر و کارشناس وجود دارد که از شغل یک نفر جلوگیری شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از همه مدیران دستگاه‌های استانی می‌خواهیم به شهرستان‌ها بروند، تصریح کرد: اگر مدیران به همه شهرستان‌ها در ماه جاری سرکشی نکنند، توبیخ خواهند شد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات لازم و زیربنایی را به روستاها برد، ادامه داد: علاوه بر آن یک روستایی باید شغل داشته باشد تا بتواند از این امکانات استفاده کند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه شعار کافی است و باید عملیاتی وارد شویم، خاطرنشان کرد: من از مدیران دستگاه‌ها گزارش‌های عملیاتی می‌خواهم.

وی با بیان اینکه اگر گامی آهسته برداریم مرتکب گناه شده‌ایم، گفت: جهاد کشاورزی، گردشگری و صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های عملیاتی را برای تسهیلات ابلاغ شده در حوزه اشتغال فراگیر به سرعت ارائه دهند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در پست‌ها و معاونت‌ها از بانوان صاحب صلاحیت استفاده کنند، اظهار کرد: در استان همدان نیز بانوان شایسته بسیاری وجود دارد و دستگاه‌ها گزارش عملکرد این کار را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مطبوعات نیز برای اطلاع‌رسانی در حوزه اعتبارات جدید و جذب آنان اطلاع رسانی شود، تأکید کرد: کمبود منابع برای ایجاد اشتغال وجود ندارد و باید حرکت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۱۰۰۰۶۲۲ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش
-
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
خطاب به رییس جمهور محترم.این ریش و این هم قیچی.یادم می آید در زمان انتخابات وعده های ابراهیم رییسی را نامعقلول و غیر عملی میدانستید.حال نوبت آنست که به وعده های معقول خود عمل کنید.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین