پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
استاندار همدان با تأکید بر اینکه کمیته امداد استان باید از سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد اما اکنون من از عملکرد این دستگاه راضی نیستم، گفت: کمیته امداد باید بیشتر توان خود را بر مسئله خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش بگذارد.
شعارسال: محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از وضعیت طرح‌های به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شده در دهه فجر امسال ابراز رضایت کرده و با بیان اینکه 800 میلیارد تومان طرح در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی شد، اظهار کرد: بیش از دوسوم طرح‌ها به بهره‌برداری رسید و کمتر از یک‌سوم عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و کلنگ‌زنی شده دخیل بودند، افزود: پروژه‌های زیادی نیز به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید، که از فردا آغاز می‌شود.

استاندار همدان بابیان اینکه در استان بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها خوب و فعال عمل کرده است، ادامه داد: مشاغل خورد می‌توانند بسیار پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه از کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید انتظار است که در حوزه مشاغل خورد فعالیت‌های خود را بیشتر کنند، تصریح کرد: گزارشی که در خصوص کمیته امداد استان از تهران به دست رسید در شأن استان همدان نبود.

نیکبخت خطاب به مدیرکل کمیته امداد استان خواست تا علت نبودن کمیته امداد استان در بین سه کمیته امداد برتر کشور شد و افزود: رسماً برای بنده نوشته شد که انتظار بود، استان همدان در کمیته امداد کشور رتبه بالاتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و بنیاد شهید سال‌های گذشته در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال رتبه‌های خوبی داشته‌اند، ادامه داد: امسال شرایط با سال‌های گذشته متفاوت شده چراکه صندوق کارآفرینی امید هم وارد کارشده و موضوع اقتصاد مقاومتی نیز باید اجرایی شود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه کمیته امداد استان باید از سال‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشد اما اکنون من از عملکرد این دستگاه راضی نیستم، بیان کرد: کمیته امداد باید بیشتر توان خود را بر مسئله خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش بگذارد.

وی با بیان اینکه خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد محقق نمی‌شود، مگر اینکه بتوان اشتغال ایجاد کرد، خطاب به مدیرکل کمیته امداد گفت: تا پایان سال تغییری در شرایط ایجاد کنید، شما برای کارهای متفرقه نباید وقت بگذارید اما این وقت را می‌گذارید.

نیکبخت افزود: کمیته امداد باید در صورت داشتن مشکل با بانک‌ها باید به استانداری اطلاع دهد اما تاکنون یک مورد مشکل با بانک‌ها به بنده گزارش نشده و این مسئله به معنی نداشتن مشکل با بانک‌ها است.

وی بار دیگر خطاب به مدیرکل کمیته امداد استان همدان با تأکید بر اینکه نمی‌توان اتوکشیده برای مردم کارکرد بلکه باید پاشنه کشیده به دل کار رفت، خاطرنشان کرد: با توجه به کم بودن وسعت کار کمیته امداد، این اداره باید عملکرد بهتری داشته باشد.

استاندار همدان در ادامه خواستار ارائه گزارش بنیاد شهید و بهزیستی استان در جلسات آینده شد و ادامه داد: روز گذشته قصد بازدید از 10 هتل را داشتیم اما فقط موفق به بازدید از پنج هتل در دست‌ساخت در استان شدیم.

وی با اشاره به بازدید از پپنج هتل در حال ساخت در همدان، افزود: سرمایه‌گذار افزون بر 60 تا 80 درصد کار پیش از دریافت تسهیلات انجام داده بود.

نیکبخت با اشاره به اینکه با افتتاح 10 هتل در همدان 2 هزار تخت به تعداد تخت‌های هتل‌های همدان افزوده می‌شود، ادامه داد: استان همدان باید مقصد گردشگری شود چراکه راه‌آهن و فرودگاهی فعال‌تر را در پیش روداریم.

وی تصریح کرد: باید هتل و محل‌های اقامتی آبرومند برای هر سلیقه و توان مالی در استان وجود داشته باشد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به طرح بنیاد بتن نهاوند با بیان اینکه بانک صادرات موضوع نداشتن توجیه اقتصادی برای طرح بنیاد بتون نهاوند را مطرح کرده در حالی‌ که صندوق توسعه ملی این طرح را تصویب کرده است، اظهار کرد: باید مشخص شود، به چه دلیل توجیه اقتصادی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه متقاضی و سرمایه‌گذار بنیاد بتون نهاوند، بنیاد مسکن کشور بوده است، افزود: این واحد محصول تولیدی بنیاد بتون نهاوند را خودمصرف خواهد کرد و حدود 20 درصد تولید را صادرات می‌کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه طرحی توجیه‌دارتر از پروژه بنیاد بتون نهاوند وجود ندارد، اضافه کرد: رکود مسکن ربطی به بنیاد مسکن ندارد چراکه بنیاد مسکن وظایف خود را انجام داده و نیاز به تأمین مصالح مورد نیاز خود دارد.

وی با اشاره به اینکه نپذیرفتن این طرح از سوی بانک صادرات به هر دلایل فنی قابل‌ پذیرش نیست چراکه صندوق توسعه ملی طرح را پذیرفته است، افزود: بنا به اجرای طرح بنیاد بتون نهاوند در استان همدان نبود که با پیگیری‌های زیاد به استان آورده شد.

استاندار همدان در ادامه خطاب به مدیر بانک صادرات همدان بیان کرد: حتماً به تهران بروید و جواب مثبت را برای ارائه تسهیلات برای این پروژه از مدیرعامل بانک بگیرید.

وی با اشاره واحد فولاد آلیاژی ملایر با بیان اینکه روز گذشته 3 میلیارد تومان وام به این واحد از سوی بانک تجارت پرداخت شد، ادامه داد: 7 میلیارد دیگر در یک یا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

نیکبخت در ادامه به بارش‌های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرای به‌ زحمت افتادند، ادامه داد: اتفاقی که در بارش برف رخ داد بی‌سابقه و خارج از انتظار بود.

وی با بیان اینکه اگر در تویسرکان و ملایر همت نمی‌شد، بحران شدیدی رخ می‌داد، افزود: در شهرستان ملایر نیز 49 اکیپ برای وصل شدن برق این شهرستان فعالیت می‌کردند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در رابطه با اتفاقاتی که بر اثر بارش برف در استان رخ داد زحمات زیادی کشیده شد پس نباید با گفته‌ها خستگی را به تن افراد خدمات‌دهنده گذاشت، افزود: استان همدان در زمینه بازگشایی جاده‌ها به استان لرستان مرکزی کمک کرد و این استان‌ها نیز در زمینه برق به استان همدان کمک کردند.

وی در ادامه بابیان اینکه دو طرح گلخانه و نیروگاه خورشیدی در استان همدان در حال انجام است، ادامه داد: گلخانه‌های استان از متراژهای یک‌هزار متر مربع و 5 هزار مترمربع به سمت گلخانه‌های 15، 20، 25 و حتی 50 هکتاری در حال حرکت است.

نیکبخت در ادامه به بحث نیروگاه‌های خورشیدی اشاره کرد و با بیان اینکه در دهه فجر دو نیروگاه 14 مگاواتی افتتاح و سه مورد کلنگ‌زنی شد، افزود: ساخت یک نیروگاه خورشیدی 30 مگاواتی نیز در برنامه است.

وی در پایان از برنا‌مه‌ریزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای این جلسه انتقاد کرد و با بیان اینکه باید بانک‌ها گزارش‌های خود را در این جلسه مطرح می‌کردند، ادامه داد: بانک‌ها در جلسه حضور داشته اما هیچ گزارشی ارائه نمی‌کنند، هرچند از خدا می‌خواهند که گزارش ندهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 13951127001080، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین