پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امیداست با مشارکت بخش خصوصی مشکل تامین آب استان‌های مرکزی و شرقی کشور مرتفع شود.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری استان، اسماعیل نجار در دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر حل مشکلات موجود در استان‌های شرقی کشور در حوزه تامین آب، گفت: انتقال آب به استان یزد وکرمان و خراسان‌جنوبی در دست مطالعه است که اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده از آب‌های ژرف، افزود: این امر نیز در مرحله مطالعات اولیه است که امیدواریم هرچه سریع‌تر نتایج نهایی این طرح نیز مشخص شده و بتوان گام‌های جدی‌تری در این زمینه برداشته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه گفت: با توافقاتی که صورت گرفته، امیداست با مشارکت بخش خصوصی مشکل تامین آب استان‌های مرکزی و شرقی کشور مرتفع شود.

سید علی اکبر پرویزی، استاندارخراسان‌جنوبی نیز بابیان اینکه این استان از حیث آب شرب شهری و روستایی با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: تامین بخشی از زیرساخت‌های موجود در این زمینه می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

وی به مشکلات کشاورزان و دامداران در استان اشاره کرد و افزود: خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی کشاورزان و دامداران را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده که تخصیص اعتباری ویژه به این موضوع نیز مورد نیاز است.

استاندارخراسان‌جنوبی به حوادث غیر مترقبه در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان، نیاز است تا اعتباری مختص بحران و حوادث طبیعی در اختیار وزرات کشور و استانداری قرار گیرد تا بتوان در زمان وقوع بحران در انجام اقدامات مورد نیاز تسریع و تسهیل کرد.

پرویزی به موضوع انتقال آب به استان به عنوان یک مطالبه مهم مردمی اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌هایی که به انجام رسیده اجرای طرح انتقال آب به استان در دست مطالعه است که امیدواریم هرچه سریع‌تر روند اجرایی آن نیز شروع شود.

وی با تاکید بر استفاده از آب‌های ژرف، تصریح‌کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و استان‌هایی همچون خراسان جنوبی تامین آب شرب در بخش شهری و روستایی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 7 دی 95، کد مطلب: 9510-2484-5: www.birjand.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین