پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
«محمد حسن فدايي فرد» سفير جمهوري اسلامي ايران در اسپانيا اظهار کرد که دستگاه ديپلماسي در تداوم دستورکار قبلي خود به منظور اجراي راهبردهاي اقتصاد مقاومتي، تحقق شعار امسال يعني «حمايت از کالاي ايراني» را سرلوحه برنامه اجرايي يکساله خود قرار مي دهد.

شعار سال: فدايي فرد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي متعاقب شعار سال 96 يعني «اقتصاد مقاومتي: توليد- اشتغال» سال 97 را سال «حمايت از کالاي ايراني» نام نهادند و تأکيد کردند که مخاطبشان هم مسئولان و هم آحاد ملت هستند.
وي ادامه داد :شعار پر عمق امسال معظم له علاوه بر ضرورت هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي داخلي، از منظر رويکردهاي سياست خارجي و اقتدار بين المللي نظام نيز حائز اهميت است. مشخص است که تحقق هيچيک از اهداف توسعه اي و چشم اندازهاي بلند مدت کشور بدون حمايت و توانمند سازي توليد ملي امکانپذير نيست. توليد ملي يکي از بندهاي الهام بخش سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که زيربناي يک حماسه اقتصادي در عرصه داخلي و جبهه هاي خارجي است.
ديپلمات ارشد ايراني افزود: حمايت از توليدکنندگان کالاي با کيفيت داخلي، نگاه صادرات محور و رقابت پذير در توليدات داخلي، ترويج مصرف کالاهاي داخلي، بستن مرزها بر روي قاچاق کالاهاي خارجي و مقابله جهادي با معضل قاچاق کالا مهمترين موضوعاتي است که بايد در عرصه داخلي مورد توجه قرار گيرد. در اين راستا تدوين قوانين حمايتي، حذف مقررات دست و پاگير، ايجاد شفافيت، حمايت نظام بانکي از توليد ملي و هماهنگي دانشگاه و نهادهاي دانش بنيان با توليد پيش نياز يک اقدام فراگير ملي است.
سفير کشورمان اظهارکرد: حضور در اقتصاد جهاني بدون توانمندسازي اقتصاد ملي امکان پذير نيست. بسياري از اقتصادهاي نوظهور دنيا براي شکوفايي اقتصاد ملي تمهيداتي براي تقويت صنايع داخلي و رقابت پذير کردن توليدات داخلي اتخاذ کرده اند و توجهشان به بنگاه هاي اقتصادي کوچک و متوسط بيش از شرکت هاي بزرگ بوده است.
فدايي فرد اشاره داشت که اسپانيايي ها براي فرار از فروپاشي اقتصادي و قرار گرفتن در مسير رشد اقتصادي و کاستن تدريجي از ميزان يک هزار ميليارد يورو بدهي عمومي مسير حمايت از شرکت هاي داخلي و حضور در بازار جهاني و جذب گردشگر را در پيش گرفته اند. راهکار نجات کشور از بسياري از معضلات و نارسايي هاي داخلي مانند بيکاري، اعتياد، نابرابري، فساد و مقاوم سازي کشور در مقابله هجمه هاي خارجي بخصوص در مقابل تحريم و فشارهاي اقتصادي و اقتدار کشور در معادلات پيچيده بين المللي، درون زايي اقتصاد ملي و حمايت از توليد داخلي است.
فدايي فرد ادامه داد وزارت امور خارجه تمام ظرفيت داخلي و نمايندگي هاي خارجي خود را بسوي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي بسيج کرده و اخيرا ساختار سازماني خود را به گونه اي متحول نموده که با اهداف ديپلماسي اقتصادي کشور همسو باشد.
سفير کشورمان تصريح کرد :سفارت خانه ها نيز بر اساس يک برنامه دقيق و هماهنگ، برنامه هاي اجرايي خود را با اصول پنجگانه اقتصاد مقاومتي همسو ساخته اند. پر واضح است که ارتقاء کيفيت و رقابت پذير کردن توليدات داخلي مستلزم استفاده از برترين فناوري هاي روز دنيا است، لذا انتقال فناوري برتر يکي از مهمترين موضوعات دستورکار سفارت خانه هاست و طي دوسال اخير توفيقات مهمي در اين حوزه حاصل شده است.
فدايي فرد اظهار داشت :کارگزاران دستگاه سياست خارجي توليد کالاي با کيفيت جهاني در داخل کشور را کانون توجه خود قرار داده اند. در همين زمينه، تأمين منابع مالي و حضور سرمايه گذاران خارجي ضرورت مي يابد. اين موضوع نيز به محور ديگر دستورکار نمايندگي ها تبديل شده است و طي دو سال گذشته برخي از پروژه هاي عظيم ملي با حضور سرمايه گذاران خارجي به انجام رسيده است. سفارت جمهوري اسلامي ايران در مادريد در هر دو بخش انتقال فناوري برتر و جذب سرمايه گذاري کارنامه قابل قبولي داشته است.
سفير کشورمان در مادريد مي افزايد ما در يک اقتصاد صادرات محور نيازمند بهره وري توليد و استاندارد سازي کيفيت محصولات بر اساس نياز مشتري خارجي و با استاندارد هاي جهاني هستيم که در اين حوزه سفارت خانه ها با شناسايي کانون هاي داراي مزيت فناوري برتر در عرصه جهاني و جذب سرمايه گذار به ياري بازار داخلي مي شتابند.
به گفته وي ، سفارت خانه ها همچنين براي الگو برداري از تجارب کشورها، ارتباط با پارک هاي علمي و فناوري کشورها، ارتباط گيري با شبکه بازار بين المللي، حمايت از توليد و «برند» ايراني، حمايت از صادر کنندگان ايراني در اختلافات تجاري، حمايت از فعالان اقتصادي و تسهيل گسترش پيوندها و ارتباطات اقتصادي و تجاري در سطحي گسترده در جهان نقشي اساسي ايفا مي کنند.
سفير ايران در اسپانيا گفت صنعت گردشگري يکي از عرصه هاي مورد توجه کشورهاي جهان براي متحول کردن اقتصاد داخلي است. در حوزه گردشگري با کمترين ميزان سرمايه گذاري، بيشترين ميزان اشتغال و درآمدزايي ايجاد مي شود و با ورود گردشگران خارجي در اولين گام، هجمه هاي ايران هراسي ويران مي شود.
وي ادامه داد :بسياري از گردشگران اسپانيايي پس از يک نوبت سفر به ايران، خاطراتي شورانگيز از سفر خود و عظمت تاريخ، فرهنگ و تمدن ايران زمين و ميهمان نوازي ايرانيان منتشر کرده اند. اسپانيا کشوري است که به اندازه دو برابر درآمد نفتي سالانه ايران از محل جذب گردشگر خارجي درامد دارد و در حوزه هاي مختلف صنعت گردشگري تجارب فراواني دارد. زمان ان فرا رسيده است که به موضوع گردشگري نگاه تازه اي با ابعاد راهبردي انداخته شود و توجه و منابع لازم در اختيار آن قرار گيرد.
ديپلمات ارشد ايراني تصريح کرد :سفارت جمهوري اسلامي ايران در مادريد هم در جهت افزايش تعداد گردشگران اسپانيايي، هم در زمينه دعوت به همکاري از سوي شرکت هاي مرمت کننده بناهاي تاريخي و تبديل آنها به هتل و اقامتگاه و هم در زمينه حضور هتل سازان و هتلداران اسپانيايي در بازار ايران اقدامات قابل توجهي انجام داده است و از امکانات، بودجه و برنامه ريزي سازمان جهاني گردشگري بهره برداري مطلوب کرده است.
محمد حسن فدايي فرد با بيان اينکه در سال حمايت از کالاي ايراني در نظر داريم در حوزه ارتقاء صادرات کالاهاي غير نفتي شامل توليدات معدني و همچنين محصولات کشاورزي و شيلاتي ايران بخصوص ساماندهي بازار طلاي سرخ ايران در اسپانيا در همکاري با مراجع ذيربط داخلي گام هاي بلندي برداريم، خاطرنشان ساخت چنانچه بازار زعفران ايران که اغلب صادراتش بسوي اسپانيا است سازماندهي نشود هم اعتبار زعفران ايران و هم صدها هزار توليد کننده ايراني صدمه خواهند ديد.
وي افزود: ما به نقش مهم وزارت خارجه هم از بعد جلوگيري از واردات غير ضروري و ممانعت از فرار سرمايه و هم از بعد حمايت از توليدات ملي واقف هستيم اما ترديد نداريم که همه آحاد ملت و دستگاه هاي کشور بايد در اين زمينه همکاري و همسويي داشته باشند و نظام بانکي، مالياتي و گمرکي کشور در خدمت توليد ملي قرار گيرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ 11 فروردین 97، کد طلب: 120180331130733546: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین