پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
ناشر تخصصی دفاع مقدس پس از آنکه سال 97 سال «حمایت از کالای ایرانی» نام گرفت، اعلام کرد، از این پس در تهیه کتاب های خود از کاغذ ایرانی استفاده خواهد کرد.

شعار سال: جانمراد احمدی با اشاره به نامگذاری سال 97 (حمایت از کالای ایرانی) از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: انتشارات دارخوین از سال 89 فعالیت خود را در حوزه انتشار کتاب دفاع مقدس آغاز و تاکنون بیش از 600 عنوان کتاب تولید کرده است.
وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت انتشارات دارخوین شامل سفارش هایی است که به نویسندگان داده می شود، افزود: بخشی دیگر از فعالیت ما انجام سفارش سازمان ها و اشخاص است که از این پس در هر دو بخش از کاغذ ایرانی استفاده خواهیم کرد.
ناشر برتر کتاب سال 96 ادامه داد: با وجود اینکه تاکنون اختیار سفارش کتاب با سرمایه گذار و یا سفارش دهنده بود اما پس از اعلام و ابلاغ سیاست جدید به چاپخانه دارانی که با ما همکاری دارند و در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری، از کاغذ تولید داخل استفاده خواهیم کرد.
احمدی با بیان اینکه اصولا گرایش به استفاده از کاغذ ایرانی وجود ندارد، اضافه کرد: به نظر می رسد این نوع کاغذ فاقد کیفیت است در حالیکه اکنون درصد زیادی از کتاب های درسی و آموزشی که حساسیت هم روی آنها وجود دارد با کاغذ ایرانی چاپ می شود.
مدیر مسئول انتشارات دارخوین تصریح کرد: تلاش می کنیم به سهم خود در تحقق شعار و نامگذاری سال 97 گام برداریم و امیدوار هستیم دیگر ناشران کشور هم برای تقویت بنیه اقتصادی کشور در این مسیر حرکت کنند.
به گفته احمدی، در صورت استفاده از کاغذ تولید داخل، کارخانه های کاغذ تولید بیشتر داشته و به تبع آن کارگران بیشتری را بکار خواهند گرفت که ادامه کار منجر به افزایش کیفیت هم خواهد شد هرچند با جلوگیری از خروج ارز از کشور به اقتصاد کشور نیز کمک می شود.
وی با بیان اینکه عمر بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها به دلیل برخی مشکلات و موانع زیاد دوام پیدا نمی کند تا بتوانند شرایط خود را بهبود بخشند، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه ها باید پیش قدم شد.
ناشر برتر کشور در سال 93 با بیان اینکه کیفیت و قیمت کاغذ ایرانی با مشابه خارجی تفاوت چندانی ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر موضوع مهم، کمبود کاغذ ایرانی است که در صورت رفع این مشکل، بی شک همه ناشران و صاحبان این عرصه از این کالا استقبال خواهند کرد.
به گفته وی، استفاده از کاغذ ایرانی برای انتشار کتاب، قیمت آن را هم تحت تاثیر قرار می دهد، می توان موجب ترغیب مردم به مطالعه کتاب شد و بهانه هایی چون گران بودن کاغذ و قیمت کتاب را از آنها گرفت هرچند این موضوع، عاملی برای رقابت
کارخانه های داخلی و افزایش کیفیت خواهد شد.
احمدی افزود: برای نیل به این مهم، علاوه بر حمایت دولت، همراهی مردم و توجه تولیدکنندگان، به کار ‌رسانه ای نیز نیاز است، زیرا اهالی رسانه نقش بسیار موثری در ترغیب و تشویق به خریداری اجناس و تولیدات داخلی دارند.
ناشر انتشارات دارخوین که بیش از 200 عنوان کتاب را برای سال 97 در دست تهیه دارد گفت که حتی الامکان از اجناس تولید داخل استفاده می کند تا جایی که بسیاری از لوازم و تجهیزات منزل و دفتر کار او تولید داخل است.
احمدی گفت: در صورتی که همواره فکر کنیم جنس ایرانی بدون کیفیت است هرگز پیشرفت نکرده و به کیفیت مطلوب نخواهیم رسید پس باید نگاه خود را در این باره که کالای ایرانی فاقد کیفیت است، تغییر دهیم.
به گفته وی، باید نظارت بر کیفیت کاغذ ایرانی وجود داشته باشد تا کارخانه دار هم به تولید کار با کیفیت عادت کرده و موجب رضایت مشتری شود؛ امری که به روز شدن دستگاه ها را هم در پی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 12 فروردین 97، کد طلب: 82875467: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
کاش از این حرکت های بسیار قشنگ در کشور بیشتر ببینیم ؛ خیلی کار خوبی بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین