پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
نماینده مردم نیشابور و فیروزه راه حل اصلاح ضعف مدیریتی در شهرستان را شایسته‌سالاری دانست. وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود راهکار مناسب برای حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از قاچاق کالا، را اصلاح قانون موجود و تولید کالاهای با کیفیت برشمرد.

شعارسال: حمید گرمابی در نشست خبری با اصحاب رسانه که 12 فروردین ماه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد، وی عنوان کرد: در شهر با کمبود مدیران مجرب و متخصص مواجه هستیم چرا که اجازه نداده‌ایم جوان‌ها برای مدیریت‌های بزرگ تربیت بشوند؛ از نظر من باید شایسته سالاری باشد، ما در مدیریت شهری و حتی کشوری ضعف داریم.

وی ادامه داد: در خصوص ضعف‌های مدیریتی در شهرستان، تفاوت دیدگاهی که با همکارم خانم چنارانی داریم مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ مثلا برای تعیین مدیر برای پستی در شهر، شخصی را که من در نظر دارم و همه شرایط وی مناسب است؛ ایثارگر و رزمنده، فرزند شهید و با تجربه است؛ معرفی می‌کنم اما به جرم این که گرایشات اصلاح طلبی دارد، مخالفت می‌شود که این موضوع باعث می‌گردد به سراغ گزینه‌های بعدی برویم و این گزینه‌ها نیز به اندازه گزینه اولمان کارآمد نیستند.

گرمابی درباره انتصاب رئیس اداره میراث فرهنگی که در روزهای آخر سال 96 اتفاق افتاد، تصریح کرد: میراث فرهنگی برای ما خیلی مهم است. کسی که این‌جا می‌آید باید بداند که میراث فرهنگی، قطب سوم درآمد ماست. اگر ما یک شهر معمولی بودیم، زیاد مهم نبود اما ما برای نیشابور نیاز به یک مدیر خلاق، قوی و خوش فکر داریم تا بتواند از پتانسیل‌های شهر استفاده کند. ایشان یک دوره در میراث فرهنگی بوده‌اند ولی ما چیزی از ایشان ندیدیم؛ البته قرار هم نبود این قدر با عجله انتخاب شوند و ناراحتی فرماندار هم از همین موضوع بود که این قدر باعجله ایشان را انتخاب کردند. من در آن زمان مسافرت بودم ولی از همان جا با مدیر کل میراث فرهنگی تماس گرفتم و به ایشان گفتم که از این نحوه انتصاب راضی نیستیم و دلیلش نیز همان اهمیت بالای میراث فرهنگی برای نیشابور است.

گرمابی در پاسخ به این‌که مهم‌ترین راه حمایت از کالای ایرانی چیست و برای مقابله با قاچاق چه راهکاری باید اتحاذ شود، گفت: عموما کالاهایی که مشابه ایرانی دارند، نباید وارد شوند اما متاسفانه باز هم شاهد واردات این کالاها هستیم به این صورت که از روزنه‌هایی که در قانون داریم، استفاده می‌کنند و قانون را دور می‌زنند.

وی ادامه داد: به نظر من قانون باید شفاف‌تر و دقیق‌تر نوشته شود، تا این اتفاقات نیفتد؛ از سوی دیگر تولید کنندگان نیز وظایفی دارند و نباید در تولیدات خود سوء استفاده کنند. تولید کنندگان باید کالاهایی را که تولید می‌کنند از نظر کیفیتی و قیمت قابل مقایسه با نمونه وارداتی باشد. در نظر سنجی از مردم تهران، 20 درصد از خودروهای داخلی رضایت داشتند ؛ واقعیت هم همین است و من نیز به این وضع معترض هستم. وقتی 20 درصد مردم رضایت دارند؛ تولیدکنندگان باید خودشان را اصلاح کنند به خصوص که با جان و امنیت مردم سر و کار دارند. در همین نظر سنجی مردم از تولیدات مواد غذایی داخلی رضایت خوبی دارند که تولید کنندگان این حوزه باید حمایت شوند.

وی عنوان کرد: قاچاق کاهش داشته اما همچنان هست. قاچاق به صورت خرد داریم اما زیاد تاثیرگذار نیست اما در مبارزه با قاچاق عمده نیاز به عزم عمومی نظام داریم که از آن پیشگیری شود. دو گام در کمیسیون صنایع باید برداشته شود، یکی اصلاح قانون موجود که روزنه‌ها و شکاف‌ها را ببندد و دوم پرداختن به موضوع ورود غیر رسمی کالا به کشور یا همان قاچاق است.

گرمابی همچنین در خصوص فیلترینگ تلگرام اظهار کرد: مشکل عمده‌ای که در فیلتر شدن تلگرام هست؛ از دست رفتن کسب و کاری است که از طریق تلگرام انجام می‌شود؛ فکر می‌کنم که فیلتر راه مناسبی نباشد و می‌توان راه‌های دیگری را انتخاب کرد. ولی از طرف دیگر مشکلات امنیتی و اخلاقی و اجتماعی که توسط تلگرام ایجاد می‌شود نیز باید رفع گردد.

وی در رابطه با راهکارهای مبارزه با بحران آب نیز توضیح داد: با توجه به این‌که بارش باران در نیشابور یک سوم سال پیش بوده، باید روش‌هایی برای بهینه مصرف کردن آب در کشاورزی ایجاد کنیم. از جمله این‌که می‌توانیم در تسطیح زمین‌های کشاورززی از روش لیزری استفاده کنیم که این کار باعث می‌شود حدود 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی شود. همچنین کشاورزی مکانیزه و قطره‌ای و کشت گلخانه‌ای انتخاب قطعی کشورها برای عبور از بحران کم آبی است که این مورد در بسته اشتغال‌زایی کشوری نیز از سوی دولت حمایت می‌شود.

گرمابی همچنین افزود: معتقدم انجام کارهای کوچک اما پیوسته بسیار می‌تواند مثمر ثمر باشد، پروژه ورزشگاه انقلاب که سال‌ها خوابیده بود، اکنون قرار است دوباره از سر گرفته شود؛ که این کار بزرگی است همچنین امید زیادی دارم که بتوانیم دانشکده علوم پزشکی را به دانشگاه ارتقا دهیم که این موارد از نظر من بزرگ‌ترین کارهایی هست که تا کنون پیگیر آن بوده‌ایم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه بیان کرد: برای انجام بهتر کارها، کارگروه‌هایی با حضور افراد متخصص و باتجربه تشکیل دادیم که در امور تخصصی از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنم؛ معتقدم انجام کارهای کوچک ولی پیوسته در کنار کارهای بزرگ، به توسعه شهر کمک می‌کند و این قدم‌های پیوسته در دراز مدت بسیار موثر خواهد بود.

وی گفت: احداث کلانتری در منطقه 14 معصوم که خوشبختانه انجام شد، جلسه مشترک با نماینده کاشمر در خصوص جاده کاشمر، افتتاح پروژه فولاد با حضور وزیر صنعت و معدن، بهره‌برداری و گاز رسانی به 32 روستای نیشابور که البته قبلا کارهایی در این زمینه شده بود و ما ادامه کارها را پیگیری کردیم، دریافت تجهیزات پزشکی برای بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نیشابور به همراه دکتر عظیمی نژاد، جلسه با مدیر کل گسترش وزارت علوم پیرامون افزایش رشته‌های دانشگاهی و جلسه با معاونت دانشجویی، در خصوص توسعه دانشگاه نیشابور که در همان جلسه 300 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی دانشگاه اخذ کردیم، آسفالت جاده باغرود که انجام گردید؛ از جمله مسائلی بود که آن‌ها را پیگیری کردیم.

گرمابی ادامه داد: دستور کتبی برای تامین اعتبار ورزشگاه انقلاب و استخر سرپوشیده از وزیر اخذ کردیم که به زودی کلنگ مجدد آن را خواهیم زد؛ جلسات متعدد با آقای سیف برای حل مشکلات صندوق‌های مالی و اعتباری داشتیم همچنین در خصوص موسسه علویه متاسفانه هنوز مشکل داریم چرا که این موسسه در هیچ جا ثبت نشده و هیچ گونه مجوزی هم ندارد و تنها باید از طریق قوه قضاییه پیگیری شود؛ از جمله تلاش‌های دیگری بود که انجام شد.

وی عنوان کرد: تخصیص 100 میلیون تومان برای طرح هادی روستای مرزان به واسطه نامه نگاری‌هایی که با وزیر داشتیم، انجام شد. همچنین شخصا پیگیر حضور هلی‌کوپتر اورژانس برای نیشابور بودم که قولش را نیز گرفتیم اما متاسفانه آن زمان خلبان نبود و دوباره با پیگیری‌هایی که داشتم مجددا برای حضور هلی‌کوپتر را قول مساعد گرفته شد و همچنان پیگیر آن هستم. در خصوص ارتقا بخش زبرخان و سرولایت و میانجلگه به شهرستان و تبدیل روستاهای اسحاق آباد و برزنون و گرماب به شهر پیگیری‌هایی کرده‌ایم و قول هایی اخذ شده و البته این‌ها زمان می‌برد.

گرمابی برگزاری آزمون‌های دکترا و استخدامی در نیشابور را از دیگر پیگیری‌های صورت گرفته برشمرد و در ادامه درباره جوایز صادراتی صنایع گفت: از کارهایی که پیگیری آن را مستقیما انجام داده‌ام، پیگیری جوایز صادراتی صنایع که 200 میلیارد تومان بود و با بررسی‌هایی که انجام شد و تفاوت بودجه‌ای گمرکی که داشتیم، 1500 میلیارد تومان بودجه سرگردان را توانستم برای جوایز صادراتی اختصاص داده که با 500 میلیارد تومان آن موافقت شد و این جوایز 700 میلیارد تومان گردید.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13فروردین1397 ، کدخبر: 97011302594: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین