پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
افزایش روزافزون تعداد کیسه‌های پلاستیکی که محیط زیست را آلوده می‌کند زنگ خطری برای نابودی زمین است.

شعار سال: کیسه‌های پلاستیکی باعث ایجاد آلودگی، از بین رفتن حیات وحش و استفاده‌ زیاد از منابع ارزشمند زمین مانند نفت می‌شود ولی اکثر ما از عواقب استفاده‌ زیاد از کیسه‌های پلاستیکی که در آینده رخ خواهد داد آگاه نیستیم.

اکثر کیسه‌های پلاستیکی بعد از استفاده به محل‌های دفن زباله منتقل می‌شود و هر ساله به تعداد کیسه‌های پلاستیکی که محیط زیست را آلوده می‌کند افزوده می‌شود و با تبدیل شدن این کیسه‌ها به زباله آن‌ها راه خود را به سوی راه‌های آبی، پارک‌ها، سواحل و خیابان‌ها در پیش می‌گیرند.

بسیاری از حیوانات کیسه‌های پلاستیکی را به اشتباه به جای غذا می‌خورند و جان خود را از دست می‌دهند و بدتر آن که پلاستیک خورده شده حتی بعد از مرگ حیوان و از بین رفتن جسد آن نیز دست نخورده باقی می‌ماند.

یکی از شدیدترین اثرات زیست محیطی کیسه‌های پلاستیکی آن است که این مواد غیر قابل تجزیه هستند و تجزیه‌ آن‌ها حدود ۴۰۰ سال زمان می‌برد و هیچ کس آنقدر عمر نخواهد کرد که شاهد تجزیه‌ پلاستیک باشد .

باید برای داشتن محیط زیستی پاک و سبز هر زمان و هر کجا که ممکن بود به جای پلاستیک از جایگزین‌های مناسب استفاده کنیم و مصرف پلاستیک را کاهش دهیم و در نجات سیاره‌ زمین سهیم باشیم.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 15 فروردین 97، کدمطلب:4262847، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
واقعا مردم ما از یه جایی به بعد نخواستن که فرهنگ خودشون رو حفظ کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین