پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
مشاور پوتین می‌گوید روسای جمهور ایران و روسیه در نشست سه شنبه در آنکارا، علاوه بر روند تحولات سوریه، عاقبت برجام را هم با در نظر گرفتن تهدیدات اخیر ترامپ، بررسی می‌کنند.

شعار سال: «یوری یوشاکوف» مشاور رئیس‌جمهور روسیه از قرار داشتن بحث‌های غیرسوری در دستور نشست فردای روسای جمهورایران،روسیهوترکیهدر آنکارا خبر داد.

«حسن روحانی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهور این سه کشور بر اساس مفاد توافق هشتمین دور از گفت‌وگوهای صلح آستانه، فردا سه‌شنبه برای پیگیری روند حل سیاسی بحران سوریه، در آنکارا گرد هم می‌آیند؛ گفته می‌شود که رئیس‌جمهور فرانسه هم خواستار حضور در این نشست بوده ولی ایران این درخواست را اجابت نکرده است.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، مشاور پوتین در خصوص مندرجات دستور کار نشست فردا گفته که پیش‌بینی می‌شود سه رئیس‌جمهور در پایان نشست خود، بیانیه مشترکی بخوانند که در آن بر تعهد ایران، روسیه و ترکیه به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی تأکید می‌شود.

در حال حاضر سربازان ترکیه در عملیاتی که دمشق آن را غیرقانونی می‌داند، در منطقه کردنشین «عفرین» حضور دارند و تمامیت ارضی سوریه را نقض کرده‌اند.

آنطور که یوری یوشاکوف خبر داده، روحانی، پوتین و اردوغان در نشست فردا در خصوص «نحوه کمک به استقرار صلح در تمامی نقاط سوریه، بهبود روند ایجاد نقاط عاری از تنش و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در اصلاح قانون اساسی سوریه» هم مذاکره خواهند کرد.

مشاور پوتین به دستور کار نشست‌های دوجانبه‌ای که در حاشیه گفت‌وگوهای مربوط به سوریه برگزار می‌شود هم سخن گفت و تصریح کرد که «برجام» موضوع نشست دوجانبه روسای جمهور ایران و روسیه خواهد بود.

یوشاکوف گفت: «پوتین با توجه به برنامه آمریکا برای تجدیدنظر در خصوص برجام، فردا در حاشیه نشست آنکارا، درباره این توافق با حسن روحانی مذاکره می‌کند

ترامپ بر اساس قوانین داخلی آمریکا، باید در ۲۲ اردیبهشت، پایبندی ایران به برجام و ادامه تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای این کشور را تأیید کند؛ رئیس‌جمهور آمریکا اما گفته که در صورت عدم اصلاح برجام، این کار را نخواهد کرد و عملاً آمریکا را از این توافق چندجانبه بیرون خواهد کشید.

دسترسی بازرسان خارجی به همه اماکن نظامی و محدود شدن برنامه موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، از خواسته‌های ترامپ است که گفته می‌شود اروپایی‌ها مسئول گفت‌وگوهای مربوط به آن با ایران شده‌اند.

مقامات ارشد ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه موشکی این کشور، ماهیت دفاعی دارد و بر سر آن با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کوثر، تاریخ 14 فرودین 97، کد طلب: 11531: www.kosar.co


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
این دو متحد استراتژیک همه تحولات در خاورمیانه را رقم میزنند ؛ ترامپ مهلت دو ماهه اش برای خروج از برجام مسخره است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین