پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
دبیر کل حزب سبز ایران گفت: هیچ الزامی برای نظامی بودن رییس جمهور وجود ندارد اما رییس جمهوری که در مسایل امنیتی و نظامی دانشی نداشته باشد، کار آمدی او در این حوزه خیلی پایین خواهد بود.

شعار سال: «حسین کنعانی مقدم»، دبیر کل حزب سبز ایران، پیرامون طرح برخی اصولگرایان به منظور انتخاب یک نماینده نظامی گفت: کسی که سیاسی است ولی از امور نظامی سر در نمی آورد، آدم ترسویی است. همچنین کسی که نظامی است اما سیاست را نداند این آدم کار آمدی ندارد. در انتخابات قبلی بارها نظامیان کاندید انتخابات ریاست جمهوری شدند؛ مانند آقای قالیباف، آقای محسن رضایی و آقای شمخانی و افرادی دیگری که سبقه نظامی داشتند و هیچ منعی در قانون در این خصوص نداریم. اما اینکه ما به صرف نظامی بودن یک فرد را بخواهیم وارد صحنه رقابت های سیاسی کنیم، کار درستی نیست. رییس جمهور باید شرایط ویژه ای داشته باشد که یکی از آنها علم و دانش به مسایل نظامی و امنیتی است. صرفا نمی توان گفت که یک نظامی می تواند به عنوان رییس جمهور موفق باشد.

او درباره طرح این مسئله گفت: هیچ الزامی برای نظامی بودن رییس جمهور وجود ندارد اما رییس جمهوری که در مسایل امنیتی و نظامی دانشی نداشته باشد، کار آمدی او در این حوزه خیلی پایین خواهد بود.

او دلیل این تفکر اصولگرایان را اینگونه بیان کرد و گفت: ما دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و موفقیت‌هایی در آن دوره کسب شد. یک حرکت و مدیریت جهادی می تواند خیلی از مشکلاتی که در کشور داریم را حل کند. شاید این نوع تفکر که رییس جمهور باید دارای تفکر جهادی باشد و قدرت این را داشته باشد تا همه مردم را بسیج و وارد صحنه اجرایی کشور کند، به تجربیات و عملکرد فرمانداران دفاع مقدس بازگردد. به نظر من، طرح این موضوع از این دیدگاه نشات می گیرد.

او با تاکید بر اینکه تنها یک نفر در اداره کشور تاثیر گذار نیست و نمی تواند مشکلات را رفع کند، افزود: قوه مجریه مجموعه ای از وزرا، کارمندان و کارکنان هستند که هرکدام نقش خاصی دارند و مانند یک ساعت که چرخ دنده های مختلفی دارد، باید هماهنگ حرکت کنند. اما رییس هیات دولت به عنوان دومین شخصی که در نظام جمهوری اسلامی دارای قدرت بسیار بالایی است، قطعا اگر فردی باشد که این شرایط را هم داشته باشد همه اعضا بهتر و دقیق تر کار خواهند کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 17 فروردین 97، کد مطلب: 693096، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
خود نظامی بودن بستگی دارد که از طرف کدام سازمان باشد ، سپاهی و بسیجی باشد یا اینکه ارتشی
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین