پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۵۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۱
یکی از مراجع تقلید گفت: عده‌اى از طب اسلامى براى منافع خود سوءاستفاده كرده و مشكلاتى براى جهان اسلام فراهم كرده‌اند كه وظيفه ما اين است از آن جلوگيرى كنيم.
طب سنتی را نمی‌توان انکار کردشعارسال: آیت الله ناصر مکارم شیرازى در آغاز درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: چند روز قبل در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمى درباره طب اسلامى گفتم که مطابق معمول از سوى بعضى تحریف شده بود و سبب سوء تفاهم شد.

وی افزود: حقیقت این است که ما مجموعه‌اى درباره تمام دردها و درمان‌ها و داروها به نام طب اسلامى نداریم. البته اشاراتى در قرآن مجید و اشارات بیشترى در روایات اسلامى به مسائل مربوط به پیشگیرى از بیمارى‌ها و درمان‌ها شده که بسیار قابل استفاده است ولى آن را نمى‌توان به صورت یک علم با تمام جزئیاتش مطرح کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از سوى دیگر عده‌اى از این نام(طب اسلامى) براى منافع خود سودجویى کرده و مشکلاتى براى جهان اسلام فراهم کرده‌اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیرى کنیم. البته طبّى به نام طب سنتى داریم که مجموعه کاملى از پیشگیرى‌ها، دردها و درمان‌هاست، مثل آنچه در قانون بوعلى سینا که در هشت جلد به چاپ رسیده است دیده مى‌شود.

وی در پایان گفت: چنین طبى که حاصل هزاران سال تجربیات بشر است را نمى‌توان انکار کرد و هنوز بسیارى از مطالب آن راهگشاست، منتهى اگر کسانى مى‌خواهند با این طب بیماران را درمان کنند باید دوره ببیند نه اینکه هر عطّارى با یک مشت داروهاى گیاهى، مغازه خود را مطب قرار دهد و به درمان بیماران بپردازد که این کارى است خطرناک.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397 ، کدخبر: 788165 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
کاملا موافقم باید توجه دی تری به طب اسلامی تو کشوری که شیعست داشته باشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
خبر خوبی شنیدم در این زمینه که برای طب سنتی از طرف وزارت بهداشت و درمان مجوز ها و شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
این طب در کشور متاسفانه رو به فراموشی رفته است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
طب سنتی و طب اسلامی مسیله ای است که همین امروز بیماری های لاعلاج طب جدید را درمان میکند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین