پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
تنها کمتر از بیست روز به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده و مسئولین این نمایشگاه مشغول آماده سازی مصلای امام خمینی (ره) تهران برای میزبانی از بزرگترین رویداد ادبی کشور هستند.

شعارسال: تنها کمتر از بیست روز به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باقی مانده و مسئولین این نمایشگاه مشغول آماده سازی مصلای امام خمینی (ره) تهران برای میزبانی از بزرگترین رویداد ادبی کشور هستند.

این نمایشگاه نسبت به دو دوره گذشته تغییرات فراوانی داشته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییر محل برگزاری نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلی تهران اشاره کرد. برگزاری دوره‌های پیشین نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب مشکلات و انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

بازگشت سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مصلی تهران برای اکثریت علاقه‌مندان به عرصه کتاب خبری خوب محسوب می‌شود. فارغ از مساحت در نظر گرفته شده برای نمایشگاه کتاب، نزدیکی بیشتر و مرکزیت قرار گرفتن این نمایشگاه برای اکثر دوستداران ادب اتفاق ویژه‌ای است.

البته بازگشت نمایشگاه کتاب به مرکز شهر تهران دغدغه‌های ترافیکی خاص خود را نیز به وجود می‌آورد، اما چندی پیش حسین صفری؛ مدیر اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری جلسه مشترک با معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران خبر داد. وی گفت: مقرر شده پایانه فعال اتوبوسرانی و تاکسیرانی در داخل مصلای برای رفاه حال بازدیدکنندگان ایجاد شود.

در نمایشگاه کتاب امسال نزدیک به ۲۵۰۰ ناشر داخلی ثبت نام کرده اند. البته هنوز فهرست نهایی این ناشران قطعی نشده، اما آنچه مسلم است این دوره شاهد استقبال خوب ناشران از برگزاری نمایشگاه هستیم.

سالانه ناشر برتر نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی مسئولین این رویداد انتخاب می‌شود و امسال نیز به سان سال‌های پیش این اتفاق روی خواهد داد. تناسب کتاب‏های ناشر با نیاز‌های علمی و فرهنگی جامعه، کیفیت ارایه آثار از حیث امور ویرایش فنی، حروفچینی، صفحه‌آرایی، گرافیک، کیفیت تولید از جمله معیار‌های انتخاب ناشر برتر در این دوره از نمایشگاه کتاب اعلام شده اند.

انتخاب ناشر برگزیده هر ساله به منظور تشویق و ترغیب ناشران تاثیرگذار در ارتقای سطح و توسعه نشر حرفه‌ای، ایجاد خلاقیت، الگوسازی برای انتشار آثار ارزشمند فرهنگی و همچنین مشارکت در اعتلای سطح فرهنگ عمومی جامعه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران انجام می‌شود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نه تنها یک نمایشگاه بلکه به نوعی جشن کتاب ایران است. در این رویداد ادبی بسیاری از ناشران و نویسندگان در نمایشگاه حاضر شده و مردم می‌توانند به طور مستقیم با اهالی قلم دیدار داشته باشند.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فردا، تاریخ انتشار: 22فروردین1397، کدخبر: 800776: www.fardanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
نمایشگاه سال پیش مشکلات زیادی رو داشت که امیدوارم امسال اون مشکلات روبرای ناشران و مردم به همراه نداشته باشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین