پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت درباره قیمت‌های آتی نفت اظهار کرد: با توجه به اینکه عوامل زیادی قیمت نفت را تعیین می‌کنند، هیچ کس نمی‌تواند قیمت نفت را پیش‌بینی کند اما به نظر می‌رسد که قیمت نفت به 50 دلار هم برسد.

شعار سال: سیدحمید حسینی با بیان اینکه اغلب کارشناسان معتقدند که قیمت نفت به کف رسیده و رو به افزایش است، افزود: اتفاقات اخیر نشان می‌دهد که قیمت نفت رقم‌های بالای 40 دلار را طی می‌کند.

حسینی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که با برگزاری جلسه اوپک با روسیه و همچنین اتفاقات اخیر در تصمیم‌گیری‌های کشورهای تولید کننده نفت، قیمت این محصول حداقل در همین حد باقی بماند و کاهش قیمت نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حالت خوشبینانه نیز به نظر می‌رسد که قیمت نفت روند مثبت افزایشی داشته باشد و این به معنی افزایش غیرمعقول نیست بلکه احتمال اینکه قیمت نفت به دامنه 40 تا 50 دلار برسد، وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت درباره سیاست‌های نفتی عربستان نیز گفت: قرار نیست، عربستان تولید خود را کاهش دهد و همین که بپذیرد، تولید خود را افزایش ندهد و ثابت نگه دارد، می‌تواند نقش موثری در افزایش قیمت نفت داشته باشد.

وی درباره تناقض‌های گفتاری وزارت نفت و وزرات خارجه عربستان نیز تصریح کرد: این دو وزارتخانه با یکدیگر هماهنگ نیستند و ظاهراً وزارت نفت عربستان در جلسات خود با ثابت نگه‌داشتن حجم تولید نفت این کشور موافقت کرده است اما وزارت امور خارجه عربستان بنا به دلایل سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای حرف دیگری می‌زند.

حسینی خاطر نشان کرد: با تمام این صحبت‌ها به نظر می‌رسد که منافع عربستان نیز در همراهی با اوپک باشد و در این راستا همکاری لازم را با اوپک انجام دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار چهارشنبه 19 اسفند 1394، کد مطلب: 89923: www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین