پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۳۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: سال گذشته بسیاری از قوانین بورس اصلاح و ساده‌سازی شد و امسال نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

شعارسال: شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، امروز در گردهمایی پیشکسوتان بازار سرمایه که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد، اظهار کرد: پیش از این با مشکلات متعددی رو به رو بودیم و تعداد نماد‌های متوقف شده بالا بود، اما با انجام اصلاحاتی تعداد آن‌ها را کاهش دادیم و به ۱۵ نماد رساندیم.

وی افزود: ما در سال گذشته سامانه معاملات را به روزرسانی کردیم و امسال نیز سامانه معاملات فرابورس را راه‌اندازی خواهیم کرد.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته برای مسائل حقوقی اقداماتی را انجام دادیم، گفت: سامانه‌ای راه‌اندازی شد که تکالیف قانونی مدیران به آن‌ها متذکر می‌شود و از اقدامات دیگر سازمان بورس، رسیدگی به نماد‌های متوقف شده بانکی بود.

وی از دیگر اقدامات سازمان بورس را کاهش کارمزد کارگزاری‌ها برشمرد و افزود: بسیاری از افراد به این مساله نقد داشتند، اما ذکر این نکته ضروری است که خود کارگزاری‌ها به همین میزان و بلکه بیشتر از آن، تخفیف می‌دادند.

رئیس سازمان بورس اضافه کرد: از دیگر اقدامات سازمان بورس، اعطای مجوز به چند شرکت رتبه سنجی بود که این نیاز در اقتصاد ما به شدت احساس می‌شد.

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه که با حضور ۳۹۲ شرکت داخلی و خارجی از کشور‌های عراق، عمان، ترکیه، امارات، سوییس، سوئد، انگلیس و روسیه از ۲۷ فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافته است، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 30فروردین1397 ، کدخبر: 6506320: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
این تغییر قوانین میتونه تغییرات بسیار مثبتی رو در بورس به زودی به وجود بیاره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین