پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل کارگروه سامان‌دهی نرخ‌‌ بلیت هواپیما از ابتدای سال جاری، گفت: با رقابتی بودن نرخ‌های بلیت هواپیما موافقیم، اما با عدم تعیین سقف قیمتی در این حوزه، مخالف هستیم.

شعار سال: جمال انصاری در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع نرخ‌های چارتری و قیمت‌های نجومی بلیت هواپیما در برخی ایام پرتقاضا و اوج سفر ورود کرده است، توضیح داد: از موضع سازمان تعزیرات بارها بیان کرده‌ایم که رهاسازی نرخ بلیت هواپیما برخلاف سیاست‌‌های فعلی، نظارتی و کنترلی سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی بیان داشت: ما در ادوار و مناسبت‌های مختلف به موضوع نرخ‌های بلیت هواپیما ورود کرده‌ایم، البته بیشترین کنترل‌های اخیر در ایام تعطیلات نوروز 1397 بود که در بسیاری از فرودگاه‌های پرتردد، نماینده سازمان تعزیرات حکومتی مستقر شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در اسفند 1396 در جلسه ستاد تنظیم بازار این موضوع به عنوان یک موضوع مهم مطرح و تصمیم گرفته شد، مکانیزم حداکثری و تعریفی صحیح داشته باشیم که در کشور مسافرت هوایی بین دو نقطه با هواپیما، حداکثر چه سقف نرخی باید داشته باشد.

انصاری ادامه داد: در حال حاضر متأسفانه شاهد رهاسازی قیمت‌های بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌ها و چارترکننده‌ها هستیم که این بر خلاف سیاست‌ها است؛ البته ما برخورد قانونی داشته‌ایم‌ از این پس نیز برخورد می‌کنیم و سازمان تعزیرات حکومتی باید در این حوزه به ناچار ورود کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سؤال که آیا این سازمان پیشنهادی به سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر قانونمند شدن چارتر ارائه کرده است، گفت: در پایان اسفند 96 در جلسه ستاد تنظیم بازار این موضوع مهم را مطرح کرده‌ایم و مصوب کردند که از ابتدای سال 97 با تشکیل کارگروهی موضوع نرخ‌های بلیت هواپیما ساماندهی شود.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری با اصل این ساماندهی و همچنین ساماندهی بلیت‌های چارتری موافق است و شرایط در دنیا نیز همین گونه است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: ما عرصه رقابتی کردن نرخ بلیت هواپیما را قبول داریم، اما این موضوع هیچ منافاتی با آنکه سقفی برای نرخ‌های بلیت‌های هواپیما مشخص شود، ندارد؛ بنابراین با رقابتی بودن نرخ بلیت‌های هواپیما موافقیم، اما با عدم تعیین سقف قیمتی مخالفیم.

انصاری اظهار داشت: در این باره ‌با قانون‌شکنان برخورد مصداقی داشته‌ایم و از این به بعد نیز این کار ادامه می‌یابد، تا ضابطه مشخص و دقیقی در این حوزه ایجاد شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 13970203001253، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
قیمت بلیط های هواپیما هنوز آن گونه که باید مناسب نیست
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
امیدواریم نظارت ها بر تعیین نرخ بلیط ها بیشتر از گذشته شود چرا که قیمت ها دارد از تعادل خارج میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین