گفتنی است پس از اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از سال ۹۴، برخی شرکت های هواپیمایی بلیت های خود را بصورت چارتری به تعدادی از آژانس های مسافرتی یا چارترکننده ها می دهند که این اقدام سبب افزایش قیمت بلیت در ایام پیک سفرها و تعطیلات طولانی مدت شده است؛ البته در عین حال در روزهایی که با کاهش تقاضای سفر روبه رو هستند، قیمت بلیت هواپیما برای مقاصد خارجی تا ۵۰ هزار تومان نیز کاهش می یابد. اما سوال اینجاست که در ایام پیک سفر، آیا قیمت مجاز است که به هر میزانی افزایش یابد و آیا نباید برای این افزایش قیمت، یک سقف تعیین شود؟
البته ایران ایر جزء معدود ایرلاین هایی است که فروش چارتری بلیت ندارد و هر گونه تغییر قیمت بلیت ناشی از تصمیم بخش بازرگانی این شرکت است. بنابراین رویکرد این شرکت در قیمت گذاری اینچنین برای کسب درآمد از تعطیلات پیشِ رو در خردادماه جای تعجب دارد.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397 ، کدخبر: 4266165 ، www.mehrnews.com
ا.ف75
س.د۷۶