پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که دو آژانس هواپیمایی که در بارش برف و سرمای اخیر اقدام به گرانفروشی بلیت به مسافران کرده بودند، از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جریمه شده و تذکر دریافت کردند.

شعار سال: این اقدام به دنبال اخبار روزهای اخیر مبنی بر افزایش 200 تا 300 درصدی نرخ بلیت هواپیما در مسیر پروازهای داخلی به دلیل تغییرات آب و هوایی و بارش برف توسط برخی از آژانس های هواپیمایی سطح شهر تهران انجام شد.

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با دستور کار قرار دادن این موضوع و هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی در قالب گشت مشترک، نسبت به انجام بازرسی از تعدادی از آژانس های اصلی و چارتر کننده بلیت هواپیما و واحدهای صنفی مستقر در ترمینال های یک و 2 فرودگاه مهرآباد مبادرت کرد.

به دنبال این اقدام و گزارش های واصله مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما توسط آژانس هواپیمایی «خسروان سیر ایرانیان»، از آژانس فوق بازرسی و با توجه به خرید اینترنتی صورت گرفته مشخص شد آژانس مذکور اقدام به گرانفروشی و فروش بلیت یکطرفه از اهواز به تهران به مبلغ 6 میلیون و 200 هزار ریال، مشهد به تهران به مبلغ هفت میلیون ریال و کیش به تهران به مبلغ پنج میلیون ریال می کند.

بر این اساس، با تنظیم صورتجلسه با توجه به احراز تخلف گرانفروشی نسبت به تنظیم برگ گزارش بازرسی به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای واحد فوق اقدام شد. ضمن اینکه همه قیمت های فروش پروازهای چارتری شرکت مذکور تحت بررسی است و مبالغ اضافه دریافتی به ذینفعان مسترد خواهد شد.

برپایه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین با بازرسی های انجام گرفته و براساس دریافت شکایت علیه آژانس هواپیمایی «بیکران گشت» مبنی بر گرانفروشی بلیت هواپیما به مبلغ 16 میلیون ریال، گشت مشترک با حضور در محل آژانس مبلغ فوق را به حساب شاکی واریز و رضایت شاکی را جلب کرد.

در ادامه اقدام های سازمان حمایت، مشخص شد با توجه به بارش ناگهانی برف و تاخیر طولانی مدت پروازها و سرگردانی مسافران در فرودگاه مهرآباد تهران، برخی از واحدهای صنفی مستقر در ترمینال های یک و 2 با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به گرانفروشی و عرضه مواد خوراکی و غذایی با نرخ های نامتعارف به مسافران کرده اند که با بازرسی از همه واحدهای صنفی ترمینال یک و 2 فرودگاه و تذکر به رعایت نرخ های مصوب و متعارف، برای هشت واحد متخلف برگ گزارش بازرسی توسط بازرسان اتاق اصناف تهران صادر شد.

گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان حاکی است، با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی و به منظور ایجاد هماهنگی و هم افزایی در چگونگی نظارت و برخورد با تخلفات مربوطه توسط دفاتر خدمات مسافرتی و سایت های اینترنتی فروش بلیت، مقرر شد در روزهای آینده جلساتی در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط (سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و چند نهاد دیگر) برگزار و تدابیر و تمهیدات لازم برای اقدامات بازدارنده و کنترل بازار اتخاذ شود.

 بارش برف در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه جاری که حدود 20 استان کشور را تحت تاثیر خود قرار داد، شبکه حمل و نقل کشور را دچار مشکل کرد؛ بسته شدن فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) و نیز آزادراه ها و راه های اصلی کشور بخشی از مشکلاتی بود که مردم و بویژه مسافران را دچار مشکل کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری پرواز خبر ، تاریخ انتشار 16بهمن 96، کدمطلب:40956، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
در برخی از آژانس ها نظیز آژانس خ. س ، يك آژانس با كارمندهاي بي مسوليت است كه فقط با چرب زباني مسافر جذب ميكنند و با رقمهاي نجومي قرارداد مي بندند و بعد از قرارداد ، هيچ مسوليتي را گردن نمي گيرند ، من گول خوردم ، شما مواظب باشيد .
مدیر پایگاه اسم آژانس به دلیل ملاحظات حقوقی مخفف شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین