پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با انتقاد از فیلتر سایت های اینترنتی و آنلاین فروش بلیت هواپیما، گفت: فیلتر یک سایت مانند حکم قتل است و نباید به راحتی حکم فیلتر صادر کرد

 شعارسال:عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با انتقاد از فیلتر سایت های اینترنتی و آنلاین فروش بلیت هواپیما، گفت: فیلتر یک سایت مانند حکم قتل است و نباید به راحتی حکم فیلتر صادر کرد.

به تازگی ده ها سایت اینترنتی فروش بلیت هواپیما فیلتر شدند که درباره علت فیلترینگ آنها علت مشخصی اعلام نشده است اما برخی گزارش‌ها از گرانفروشی بلیت هواپیما توسط این سایت ها و همچنین نداشتن مجوز به عنوان علت فیلتر شدن این سایت ها حکایت دارد؛ برخی از این سایت ها که در حوزه گردشگری فعالیت داشته و استارت آپ شناخته می شوند از فیلتر شدن خسارات سنگینی را متحمل می‌شوند.
چندی پیش هواپیمای جمهوری اسلامی ایران با توجه به گرانفروشی بلیت هواپیما در برخی سایت ها ارتباط خود را با آنها قطع کرده بود، اما رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری نشستی در این سازمان و رفع مشکل دسترسی به سایت های فروش اینترنتی بلیت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.
به گفته وی از مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی خواسته شد دستور دسترسی دوباره این سایت ها صادر شود.
با وجود اعلام رفع این مشکل، امروز (جمعه) یک عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات از ادامه روند فیلتر سایت های فروش بلیت هواپیما خبر داد.

**
تلاش برای رفع فیلتر سایت ها

امیر ناظمی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با انتشار مطالبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: فیلترینگ حدود 180سایت بر اساس استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی درخصوص اسامی سایت‌های فاقد مجوز فروش بوده است.
به گفته وی، اشتباه این استعلام نادیده گرفتن 2 نوع از سایت ها بوده است که دارای مجوز بوده و در فروش بلیت فعالیت می کنند و آنهایی که مربوط به سایت های مقایسه و معرفی هستند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: برخلاف شایعات منتشر شده، فرزانه شرفبافی مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و علی‌اصغر مونسان، معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی از این سایت ها شکایتی نکرده و از شرکت های استارتآپ و نوپا حمایت نیز می کنند.
ناظمی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نامه‌ای را اکنون برای دادستانی ارسال کرده و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با دادستانی در این باره صحبت و پیچییدگی فنی را تشریح کرده است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با انتقاد از فیلتر این سایت های کسب و کار یادآور شد: برخی به دلیل منافع فردی، نهادهای قانونی را برای برخی تصمیمات تحریک می‌کنند.
ناظمی با بیان این که فیلتر یک سایت مانند حکم قتل است، تصریح کرد: نمی‌شود اینقدر راحت حکم فیلتر صادر کرد.

**
مخالفت سازمان هواپیمایی کشوری با مسدود کردن سایت های اینترنتی

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این گفت: سازمان با مسدود کردن دسترسی مردم به سیستم های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت هواپیما مخالف است.
جعفرزاده اظهارداشت: امروزه مردم زمان را بسیار با ارزش دانسته و تمامی سعی خود را برای صرفه‌جویی در آن می‌کنند و برای انجام امورات مربوط به سفرهای خود از سیستم‌های یکپارچه فروش اینترنتی بلیت استفاده می‌کنند.
وی افزود: این موضوع علاه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ها از منظر اشتغال، شفافیت، گسترش رقابت و دسترسی عادلانه نیز مزیت های بی شماری را در بر دارد.
جعفرزاده یادآورشد: البته سازمان هواپیمایی کشوری همواره برای جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی، چگونگی استفاده از این فضا را به مردم یاد آور شده و مراکز و سایت های مجاز فروش بلیت را از طریق سایت سازمان (www.cao.ir) و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی کرده است و با هرگونه اقدام به منظور ممانعت از شفافیت و محدود کردن دسترسی مردم به اطلاعات و استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها مخالف است.
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ گونه قطع دسترسی سایت های مجاز بلیت فروش بلیت هواپیما را توصیه نکرده است، گفت: این سازمان علاوه بر توصیه به شرکت های هواپیمایی مبنی بر مدیریت بر نحوه توزیع بلیت هواپیما، سایت های دارای مجوز را به متقاضیان معرفی و برخورد با متخلفان را با مکانیزم های تعریف شده را با جدیت دنبال کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار23شهریور 97، کدخبر: 83033127، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
فیلترینگ که تو ایران مثل نقل و نبات اتفاق میافته و در عین حال همه ازش استفاده میکنن. نمونش تلگرام و توییتری که همه ی سیاستمدارای خودمون عضوشن. اینا فقط واسه مردم بده. واسه اقایون دیگه انگار خیلیم عالیه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
چرا فیلتر میشه واقعا؟ملت همینجوریشم دارن سعی میکنن تمام کاراشونو اینترنتی انجام بدن..م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین