پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
در این نامه آمده است: موانعی که به آنها اشاره شد موجب شده است تا مدت زمان برای سپری شدن خدمت مقدس سربازی در قالب طرح نخبگان، بسیار طولانی تر از مدت زمان این دوره بصورت عادی شود.

شعارسال: برگزیدگان تسهیلات نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان در نامه ای به دکتر ستاری معاون رئیس جمهور، موانع سربازی تخصصی را برشمردند و خواستار حل آن شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

معاونت محترم علمی و فناوری رییس جمهور، جناب آقای دکتر ستاری

سلام علیکم

درابتدا بر خود لازم می دانیم از مساعی پر دامنه و خدمت رسانی حضرتعالی و کادر متخلق سازمان در راستای پیشبرد اهداف سازمان و ارتقای جایگاه علمی و نخبگان کشور تشکر نماییم.

همانطور که استحضار دارید نخبگان برگزیده «تسهیلات نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان»، جهت طی دوره نظام وظیفه، از طرف بنیاد ملی نخبگان به مرکز نخبگان و استعداد برتر دانا، واقع در دانشگاه عالی دفاع ملی، معرفی می شوند. اما متاسفانه در مدت زمان معرفی، در طول پروسه مذکور، و تا زمان دریافت کارت پایان خدمت با مشکلاتی رو به رو هستند که شامل موارد زیر می باشد.

خواهشمند است درصورت امکان، این موارد را بررسی کرده و در جهت رفع آنها اقدامات لازم را مبذول فرمایید :

مدت زمان تشکیل پرونده برای افراد در دانشگاه عالی دفاع ملی از زمان برگزیده شدن تا رسیدن نامه به دانشگاه عالی دفاع ملی بیشتر از یک ماه می باشد که مدت زمان طولانی است؛ خواهشمند است درصورت امکان شرایطی فراهم گردد تا این مدت زمان کوتاه تر گردد.

زمان مراجعه فرد مشمول به مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانا، جهت تشکیل پرونده، به دلیل نبود امکان معرفی رزومه علمی و تجربی، و حوزه کاری فرد به این مرکز، متاسفانه جایابی درستی توسط ایشان برای فرد صورت نمی گیرد و افراد به سازمان هایی که اولویت های کاریشان متناسب با تخصص و رزومه کاری افراد نمی باشد معرفی شده و در نتیجه سازمان مذکور از همکاری با فرد، جهت اجرا پروژه امتناع ورزیده و نامه عدم نیاز برای فرد مشمول صادر می نماید که این امر سبب اتلاف زمان ، طولانی شدن فرایند و تحمیل هزینه های اضافه به دانشگاه عالی دفاع ملی، سازمان مربوطه و نخبه معرفی شده می گردد. لذا خواهشمند است شرایطی فراهم گردد تا پس از بررسی رزومه کاری و علمی برگزیدگان معرفی به سازمان مرتبط صورت گیرد. همچنین پیشنهاد می شود فرد مشمول درصورت داشتن نامه اعلام نیاز همکاری از یک سازمان، از سوی مرکز نخبگان و استعدادهای برتردانا مستقیما به سازمان مورد نظر معرفی شود.

درهنگام معرفی و حضور برگزیدگان تسهیلات در سازمان­ها جهت اجرای پروژه، متاسفانه سازمان­ها درخواست حضور تمام وقت فرد مشمول را در سازمان مطرح می­کنند، این درحالی است که در شیوه نامه ی نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان به صراحت اعلام شده نخبه وظیفه پس از گذراندن دوره آموزش نظامی می تواند در دستگاه های اجرایی استخدام شود در نتیجه درخواست حضور فیزیکی در تضاد با این بندها از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی می باشد ( ماده ۲، تبصره ۴: ماده ۳ تبصره ۳). از طرفی مشمولین طرح اکثرا ساکن شهرستان ها بوده و محل سازمان در تهران می­باشد، همچنین نخبگان وظیفه بعضاً دانشجوی مقطع دکتری و متاهل می باشند و الزاما می باید بیشتر وقت در دانشگاه حاضر باشند و همچنین با توجه به هزینه بالایی که رفت و امد هفتگی به مشمولین تحمیل می نماید امکان حضور در سازمان ها برایشان مقدور نمی باشد.

یکی از امتیازاتی که بنیاد ملی نخبگان و مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانا برای برگزیدگان این طرح قائل شده اند؛ نامه ای مبتنی بر بلامانع بودن پذیرش و جذب مشمولین در سازمان های دولتی در زمان اجرای پروژه است. این درحالی است که متاسفانه این نامه هیچگونه اعتباری برای بسیاری از سازمان ها در فرایند استخدامی­شان نداشته و نتوانسته است هدف خود را مبنی بر فراهم سازی شرایط اشتغال نخبگان و بهبود وضعیت معیشتی ایشان محقق سازد. پیشنهاد می گردد درصورت امکان، رایزنی را با وزارتخانه ها و سازمان های دولتی صورت دهید تا این نامه مورد پذیرش ایشان قرار گیرد (عدم منع استخدام فرد در سایر دستگاه ها، مطابق با ماده ۳ تبصره ۳ آیین نامه بنیاد ملی نخبگان).

برگزیدگان تسهیلات نظام وظیفه تخصصی که پیش از زمان پذیرش در این تسهیلات، شروع به همکاری با سازمان های مختلف در قالب پروژه همکاری دفاعی (کسری خدمت) نمودند، تا کنون توانستند پس ازاتمام کار و دفاع از پروژه کسری خدمت خود، مدت زمان کسری خدمت حاصل از این پروژه ها را به عنوان بخشی از پروژه جایگزین خدمت خویش به حساب آورند، اما متاسفانه مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانا تصمیم به تغییر این فرایند گرفته و مدت زمان کسری خدمت به این شیوه را اعمال نمی نمایند.

متاسفانه تنها راه ارتباط با دانشگاه عالی دفاع ملی از طریق ایمیل می باشد که به دلیل ایراد فراوان در سامانه دانشگاه، مدت زمان طولانی (بعضا سه هفته تا یک ماه) جهت نوبت دهی و پاسخگویی به ایمیل برگزیدگان صرف می شود. درصورت امکان، شرایطی فراهم شود که بتوان آسان­تر مشکلات را به مسئولین منتقل نمود تا برگزیدگان بتوانند با مشکلات کمتری از این تسهیلات بهره­مند گردند.

پس از اتمام فرایند اجرای پروژه و تحویل گزارش نهایی وتحویل مدارک صدور کارت به مرکز نخبگان و استعدادهای برتر دانا، مشمولین می بایست مدت زمان طولانی را جهت دریافت کارت پایان خدمت منتظر بمانند که بعضا این مدت زمان به ۵ ماه هم می رسد لذا خواهشمند است این امر راپیگیری نمایید.

هدف از اجرای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، مرتفع نمودن و یا کاهش مشکلات کشور در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، اقتصادی و … می باشد. اما متاسفانه در بعضی از مراکز، به جای پرداختن به هدف اصلی طرح، صرفا به اموری همچون انتشار مقاله پرداخته شده است، که نتایج حاصل از اجرای این طرح را صرفا در جهت رفع نیازها و محقق نمودن اهداف کشورهای توسعه یافته تغییر داده است و از هدف اصلی خویش دور ساخته است. در ضمن، انتشار مقاله از پروژه های اجرا شده که اکثرا دارای جنبه های دفاعی و امنیتی بوده و مربوط به نیروهای مسلح کشور هستند می‌تواند منجر به افشای اسرار و صدمات اساسی به کشور گردد.

تمامی موارد و مشکلاتی که به آنها اشاره شد موجب شده است تا مدت زمان برای سپری شدن خدمت مقدس سربازی در قالب این طرح، بسیار طولانی تر از مدت زمان این دوره بصورت عادی شود؛ لذا خواهشمندیم درصورت امکان مشکلات ذکر شده مورد بررسی قرار گیرند و اقدامات لازم در جهت رفع آنها صورت گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1397 ، کدخبر: 52157: www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
سربازی در ایران نیازمند تغییراتی بنیادین است ؛ این تغییرات بهتر است سریع تر اعمال شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین