پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
طرح «سرباز داوطلب بسیج» که درصورت تصویب آن، خدمت سربازی داوطلبانه دو تا پنج سال با دریافت حقوق خواهد بود این روزها در انتظار نظر کارشناسی کمیسیون امنیت ملی مجلس است، در عین حال ستاد کل نیروهای مسلح نیز از مخالفان آن است.

شعار سال: طرح داوطلب بسیج که سر و صدای زیادی راه انداخته ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آن را تدوین کرده است.
بر اساس این طرح خدمت سربازی از دو تا پنج سال به صورت داوطلبانه و با دریافت حقوق خواهد بود و سرباز می تواند محل خدمت خود را انتخاب کند.
همچنین بر اساس این طرح اگر فردی بخواهد شغل دولتی یا نماینده مجلس شود یا بخواهد به سفر خارج از کشور برود یا حتما باید به سربازی برود یا بابت سربازی نرفتن خود پولش را پرداخت کند که البته این پول صرف حقوق سربازانی می شود که تا پنج سال به خدمت سربازی می روند.
این طرح در حالی که برای بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است اخیرا معاون امور حقوقی و مجلس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که این ستاد با مفاد آن مخالف است.

**
خدمت سربازی داوطلبانه و تعیین مکان خدمت با نظر سرباز خواهد بود
ابوترابی طراح این طرح در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان این که طرح سرباز داوطلب بسیج در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و هم اکنون در کمیسیون امنیت ملی در حال بررسی است، گفت: بر اساس این طرح، خدمت سربازی برای افراد به صورت داوطلبانه خواهد بود، افراد بین دو تا پنج سال خدمت سربازی می کنند و در این مدت از ستاد کل نیروهای مسلح حقوق دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، افراد مکان سربازی خود را انتخاب می کنند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس افزود: هر فردی که نمی خواهد به سربازی برود، بر اساس این طرح می تواند به سربازی نرود، ولی اگر بخواهد شغل دولتی داشته باشد، نماینده مجلس شود یا به خارج از کشور برود باید پول بدهد یا به سربازی برود.
نجفی ادامه داد: بر اساس پولی که از این افراد گرفته شده، ستاد کل نیروهای مسلح حقوق سربازان داوطلب را تامین می کند.
وی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار است جلسه ای با رییس سازمان وظیفه عمومی و ستاد کل نیروهای مسلح در این موضوع داشته باشد.
ابوترابی گفت: هم اکنون این طرح توسط سپاه در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود که مردم این منطقه از آن راضی هستند.

**
موضوع سربازی دختران را تکذیب می کنیم
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی همچنین گفت: اخیرا شایع شده که در این طرح سربازی دختران نیز قید شده است در حالی که به هیچ وجه این موضوع مطرح نیست و آن را تکذیب می کنم.

**
کمیسیون امنیت ملی مجلس نظر نهایی در مورد این طرح را پس از جلسات کارشناسی اعلام می کند
علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی گفت: هم اکنون این طرح مراحل بررسی خود را در کمیسیون امنیت ملی مجلس طی می کند، قرار است جلسات دیگری در این موضوع برگزار شود.
وی افزود: نظر نهایی در این موضوع را به زودی و پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی اعلام می کنیم.

**
مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با طرح داوطلب بسیج
همچنین سردار مسعود مطهر معاون حقوقی و امور مجلس ستادکل نیروهای مسلح در گفت و گویی از مخالفت این ستاد با طرح سرباز داوطلب بسیج خبر داد و اعلام کرد که این طرح دارای مغایرت های فراوان در تمام مواد با قانون اساسی است و به عبارتی طرح خامی که قابلیت اجرا ندارد.
طرح سرباز داوطلب بسیج بزودی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی و نظر نهایی خود را برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس اعلام می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 15 مرداد 97، کد مطلب: 82992950: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
خود کمسیون امنیت ملی چند روز پیش گفت که این طرح از نظر ما رد شده ست که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین