پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
ثبت‌نام در این طرح با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال ۹۷ از سوی دولت و همچنین ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جریمه مشمولان غایب از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آغاز شده است.

شعار سال: طرح جریمه مشمولان غایب در سال 97 آغاز شد و مشمولانی که دارای هشت سال تمام غیبت از خدمت سربازی هستند، می‌توانند با شرکت در این طرح، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

سرانجام انتظار به پایان رسید و ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب در سال 97 آغاز شد.

ثبت‌نام در این طرح با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال ۹۷ از سوی دولت و همچنین ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جریمه مشمولان غایب از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا آغاز شده است.

به این ترتیب مشمولانی که دارای هشت سال تمام غیبت از خدمت سربازی هستند می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

در سال جدید هم شیوه پرداخت جریمه سربازی کماکان به دو صورت نقدی و اقساطی است؛ در روش اول فرد می‌تواند جریمه را به صورت نقدی پرداخت کرده و تقاضای کارت معافیت کند.

در روش دیگر هم که اقساطی است فرد باید مبلغ جریمه را تا پایان سال 97 تسویه کند؛ البته به طور معمول بعد از پرداخت یک سوم مبلغ جریمه، مشمول غایب می‌تواند تقاضای صدور کارت معافیت کند.

این در حالی است که مبلغ جریمه غیبت سربازی در سال 97 همانند مبلغ جریمه در سال 96 است و آنهایی که سال گذشته واجد شرایط بوده و اقدام نکرده‌اند، 10 درصد بر مبلغ جریمه‌شان افزوده خواهد شد.

براساس قانون افراد متاهل از پنج درصد تخفیف برخوردارند؛ همچنین به ازای هر فرزند نیز 5 درصد تخفیف جریمه اختصاص خواهد یافت.

مبلغ جریمه غیبت سربازی با توجه به پایه تحصیلی تعیین شده و به شرح ذیل است:

زیر دیپلم 10 میلیون تومان، دیپلم 15 میلیون تومان، فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکتری عمومی علوم پزشکی 35 میلیون تومان، دکتری تخصصی غیرعلوم پزشکی 40 میلیون تومان ، دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر 50 میلیون تومان.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار 31 فرودین 97 ، کد مطلب: 604886، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
سربازی در ایران نیازمند تغییر قوانین است ؛ با این قوانین سخت گیرانه نمیشود ادامه داد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سربازی در ایران شده است یک مشکل برای زندگی همه جوانان
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین