پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
روزنامه هاآرتص در مطلبی نوشت علی‌رغم مضرات استقرار سامانه اس ۳۰۰ روسی در سوریه برای رژیم صهیونیستی، افزایش روابط روسیه و ایران برای تل‌آویو امری نگران‌کننده‌تر است.

شعارسال: روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: در یک دهه اخیر ایران و سوریه برای برخورداری از سامانه دفاع موشکی اس-300 روسیه به عنوان یک مزیت راهبردی برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل تمایل زیادی از خود نشان دادند.

در ادامه این مطلب آمده است: اسرائیل سال های متمادی با لابی گری از کرملین خواست این سامانه موشکی را به ایران و سوریه تحویل ندهد. با این حال، ایران نخستین محموله اس-300 را در سال 2016 از روسیه تحویل گرفت. در حال حاضر نیز رسانه های روسی از تحویل این سامانه موشکی به سوریه خبر می دهند. این امر موجب شد «آویگدور لیبرمن»، وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل، با ناراحتی تمام روسیه را به هدف قرار دادن سامانه های اس-300 در خاک سوریه تهدید کند.

پیام لیبرمن کاملا واضح بود: اسرائیل نمی خواهد تحرکات آزادانه اش در حریم هوایی سوریه محدود شود و حتی حاضر است تنش های دیپلماتیک با مسکو را بر سر این موضوع به جان بخرد. اسرائیل بیم آن را دارد که ایران با ایجاد پایگاه های نظامی در سوریه حضور خود در این کشور را دائم کند و این به ضرر تل آویو خواهد بود. بنابراین ( به ادعای هاآرتص) هدف اسرائیل از ورود به حریم هوایی سوریه هدف قرار دادن پایگاه های نظامی ایران در این کشور است؛ اما استقرار سامانه های دفاع موشکی اس-300 در خاک سوریه کار را برای اسرائیل دشوار خواهد کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: اس-300 یک سامانه دفاع موشکی قدرتمند روسی است که می تواند به طور همزمان چندین تهدید هوابرد را در فواصل چند صد کیلومتری هدف قرار دهد. شرکت روسی سازنده این سامانه دفاع موشکی اعلام کرده اس-300 قادر است موشک های کروز و بالستیک را نیز منهدم کند. پدافند هوایی کنونی سوریه نیز از سامانه های دفاع موشکی روسی برخوردار است؛ اما استقرار اس-300 در خاک این کشور جان تازه ای به پدافند هوایی سوریه خواهد داد.

هاآرتص در ادامه نوشت: شاید استقرار سامانه اس-300 در سوریه کار را برای اسرائیل دشوار کند؛ اما تاثیری بر عملیات های نظامی آن در حریم هوایی سوریه نخواهد داشت. با این حال، این اقدام یک پیام راهبردی قدرتمند به همراه دارد و آن نزدیک تر شدن پوتین به تهران است. مسکو تاکنون مانع از رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در خاک سوریه شده بود؛ اما همراهی روسیه با تهران در حفظ بشار اسد در قدرت و عرضه سامانه دفاع موشکی اس-300 به دولت سوریه نشان داد ولادیمیر پوتین تمایل بیشتری به حفظ اتحاد خود با تهران دارد تا روابط خود با تل آویو. این امر به خودی خود برای اسرائیل نگران کننده تر از عرضه سامانه اس-300 به سوریه است.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1397، کد خبر: www.yjc.ir،6512771

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
روسیه هم برای ماها قابل اعتماد نیست ؛ فقط به دلیل منافع مشترک در سوریه با این کشور همکاری میکنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین