پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
نخست وزیر رژیم صهیونیستی بالاخره پس از مدتها چراغ سبز پوتین را برای سفر به روسیه دریافت کرد تا شاید بتواند در ملاقات با رئیس جمهور روسیه اندکی از نگرانی هایش در سوریه بکاهد.

شعار سال : نخست وزیر رژیم صهیونیستی بالاخره پس از مدتها چراغ سبز پوتین را برای سفر به روسیه دریافت کرد تا شاید بتواند در ملاقات با رئیس جمهور روسیه اندکی از نگرانی هایش در سوریه بکاهد.

روز ۲۴ سپتامبر گذشته روسیه برای افزایش امنیت نظامیان خود سامانه های اس ۳۰۰ را به سوریه ارسال کرد این تصمیم پس از آن گرفته شد که در نتیجه حمله هوایی اسرائیل به سوریه در روز ۱۷ سپتامبر که پدافند هوایی سوریه را غافلگیر کرد، هواپیمای ایلوشین ۲۰ حامل ۱۵ نفر از نظامیان روس سرنگون شد و همه این نظامیان جان خود را از دست دادند. مسکو تل آویو را در این حادثه مقصر دانست.

از زمانی که روسها تصمیم به تحویل اس ۳۰۰ به سوریه گرفتند تکاپوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز تشدید شده است به ویژه که گزارش ها از در آستانه عملیاتی شدن آن و اتمام آموزش استفاده آن از سوی روسها به سوری ها حکایت دارد.

اس ۳۰۰ در زمره بهترین سیستم های دفاع هوایی دنیا


 اسپوتنیک در گزارشی درباره توان سامانه اس ۳۰۰ آورده است: «اگر چه سامانه اس ۳۰۰ در دهه ۱۹۷۰ در دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق طراحی و راه اندازی شد، اما هنوز هم یکی از بهترین سیستم های دفاع هوایی در جهان است. این سامانه های پدافند هوایی برای کنترل فضای هوایی و نابودی جنگنده ها، بمب افکن ها، موشک ها و تهدیدات دیگر از هوا طراحی شده است.به طور کلی، هر نسخه سیستم پدافند هوایی اس-۳۰۰ به سوریه اجازه می دهد جنگنده های اسرائیل را سریعتر شناسایی کند یعنی از زمانی که آنها از پایگاههای خود خارج می شوند. تمام عملیات سیستم اس-۳۰۰ به طور کامل اتوماتیک است و این سیستم ها می توانند به طور همزمان چند هدف را رصد کنند، که یکی از مهم ترین مزایای آن است.

اس-۳۰۰ مجهز به تعدادی موشکهای برد مختلف است. اساسا، این ها موشک هایی با کلاهک های جنگی از ۱۳۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است، اما همچنین کلاهک های دارای وزن سبک از ۲۴ کیلوگرم با نشانه گیری بسیار دقیق وجود دارد. این سیستم ها به شبکه روسی متصل می شوند، که به این معنا است که نیروهای مسلح سوریه دیگر قادر نخواهد بود هواپیمای روسی را سرنگون کند، چرا که سیستم اس-۳۰۰ آن را از پیش شناسایی خواهد کرد. اس-۳۰۰ به طور همزمان می تواند تا ۲۴ جنگنده یا ۱۶ هدف هوایی را رصد کند».

گرچه منابع آمریکایی و رژیم صهیونیستی کوشیده اند که وانمود کنند که اف ۳۵ آمریکا که تل آویو  شماری از آنها را در اختیار دارد به خاطر رادار گریزی خود و نامرئی بودن می تواند بر اس ۳۰۰ غلبه کند اما تضمینی وجود ندارد که اس ۳۰۰ جنگنده های اف ۳۵ را سرنگون نکند. به عبارت دیگر باید در عرصه نبرد مشخص شود که اوضاع به چه نحوی خواهد بود.

هراس تل آویو از اس ۳۰۰ سبب روانه شدن نتانیاهو به روسیه شد

به هر حال به خاطر همین ترسی که صهیونیستها از اس ۳۰۰ دارند و تحولاتی که طی هفته های اخیر رخ داده است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عازم روسیه می شود تا شاید بتواند اندکی از نگرانی اش کم کند.

عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به عزم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به مسکو در ۲۱ فوریه جاری برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: «این یعنی اولا، التماس های سه ماهه نتانیاهو در نهایت جواب داده و در ثانی موضوعی بسیار خطرناک وجود دارد که این سفر را ضروری کرده است.

 ۴ تحول اساسی است که باید برای جستجوی اهداف واقعی این سفر ناگهانی و موافقت طرف روسی با این سفر پس از مخالفتهای مکرر به آن توجه کرد و عبارتند از؛

۱-انتشار تصاویری از عملیاتی شدن سامانه موشکی اس ۳۰۰ در روزنامه یدیعوت آحارونت که مفهومش آماده بودن این سامانه برای استفاده فوری است.

۲- آنچه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در گفتگوی اخیرش با شبکه المیادین فاش کرد و آن برخورد با تجاوزات اسرائیل به سوریه و تصمیمی که از سوی سوریه و محور مقاومت گرفته شده است.

۳-تاکید علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه مبنی بر اینکه ایران به شکل کوبنده اگر حملات اسرائیل به اهدافش در سوریه ادامه یابد، پاسخ خواهد داد.

۴- درست است که ولید معلم پیر دیپلماسی سوریه است یعنی متخصص امور سیاسی است و نه ژنرال نظامی که صاحب منصب در نهاد نظامی کشورش باشد اما شخص مورد اعتماد و مامور رایزنی های سوری-روسی در کل ابعاد آن است و بیشتر پیامهای راهبردی که از سوی دمشق به مسکو فرستاده می شود از طریق وی است و در سفرهایی که به روسیه داشته است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرده است.

نتانیاهو به دروغگویی و استفاده از همه ابزار گمراه کننده در میان اسرائیلی هایی که به وی اعتمادی ندارند، معروف است
نتانیاهو به دروغگویی و استفاده از همه ابزار گمراه کننده در میان اسرائیلی هایی که به وی اعتمادی ندارند، معروف است. نظرسنجی ها ثابت کرده است که ۸۰ درصد از اسرائیلی ها حرفهای سید حسن نصرالله را باور دارند و اینکه نتانیاهو هدف از سفرش به روسیه را بحث حضور ایران در سوریه و ممانعت از گشودن جبهه جدیدی ضد اسرائیل در بلندی‌های جولان می داند جز نیمی از واقعیت یا حتی کمتر از آن نیست.

هدف اصلی این سفر از نظر ما و بسیاری از تحلیلگران، ترس اسرائیل از عملیاتی شدن سامانه اس ۳۰۰ است زیرا این گام یعنی هدف قرار گرفتن جنگنده ها و موشک های اسرائیلی در عمق سوریه و افزایش احتمالات واکنش سوری-ایرانی به آن خواه با سرنگون کردن یا با حملاتی به اهداف راهبردی در فلسطین اشغالی است.

بر اساس گزارش یک رسانه روس؛ سامانه اس ۳۰۰ در ماه مارس آینده، تمرینات واحد پدافند سوریه برای استفاده از اس ۳۰۰ تکمیل خواهد شد و این در دل نتانیاهو هراس افکنده است به ویژه که این گام یکماه قبل از انتخابات کنیست اسرائیل است. این گزارش رسانه روسی به نقل از منابع نظامی تصادفی نیست بلکه با هدف هشدار به نتانیاهو برای هرگونه حمله جدید به سوریه است.

 سامانه اس ۳۰۰ که نحوه استفاده آن از سوی سوریها در حال تکمیل شدن است بسیار پیشرفته و به راداری مجهز است که می تواند جنگنده های متجاوز را لحظه برخاستن رصد کنند. هنگامی که سید حسن نصرالله از برخورد متفاوت با حملات اسرائیل و واکنش به آن سخن می گوید و ژنرال شمخانی از برخورد کوبنده با این حملات سخن می گوید به مثابه تاکیدی است مبنی بر اینکه تصمیم گرفته شده است و از همین رو است که نتانیاهو هراس زده به مسکو می رود».

قدر مسلم آن است که منطقه آبستن تحولات بی شمار است و با توجه به اینکه محور مقاومت دیگر ادامه حملات صهیونیستها را به سوریه بر نمی تابد و از سویی تل آویو به شدت نگران تحولات سوریه است، باید منتظر آینده ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتتشار:18بهمن 1397، کد خبر:4536507،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
نتانیاهو خوب میدونه که اگر به پوتین یک باج خوب بده، پوتین به راحتی ایران رو فراموش میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین