پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
مارك تونر سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه اين كشور مانع مبادلات تجاري شركت بويينگ با ايران نمي شود.

شعار سال: تونر در نشست خبري دوشنبه شب خود در پاسخ به اينكه آيا با توجه به برخي تحريم هاي پيچيده، از سفر مقامات ارشد شركت هواپيماساز بويينگ به ايران و پيشنهاد فروش سه نوع هواپيماي مسافربري اطلاع دارد، اطلاع از اين سفر را تائيد و تاكيد كرد، آمريكا بر سر مبادلات تجاري اي كه در برجام مجاز شمرده شده مانع ايجاد نمي كند.

وي با گفتن اينكه، آمريكا يكي از امضاكنندگان برجام است و متعهد است كه سه حوزه مبادلات تجاري را كه پيش از اين براي شركت هاي آمريكايي ممنوع بودند، مجاز سازد، افزود، يكي از اين حوزه ها فروش هواپيماي مسافربري، قطعات مربوطه و سرويس دهي پس از آن به ايران است.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در پاسخ به سوالي در مورد شايعه تبادل زنداني ميان ايران و آمريكا و ارتباطات فرابرجام ميان دو دولت اظهار داشت كه هيچ اطلاعي در اين موارد ندارد.

وي همچنين در واكنش به ارسال برخي اجزاي سامانه پدافند هوايي اس - 300 روسيه به ايران گفت: آمريكا مدتها است كه با فروش چنين توانمنديهاي پيچيده پدافند هوايي به ايران مخالفت است.'

مقصود اسعدي ساماني دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي ايران از سفر هياتي از شركت بويينگ به تهران و مذاكرات دو روزه با هفت شركت ايراني خبر داد و گفت: بويينگ سري‌هاي جديد هواپيماهاي 737، 787 و 777 را براي فروش به ايران از طريق تامين فايننس از منابع خارجي پيشنهاد كرد.

وي افزود: مذاكرات فشرده دو روزه بين نمايندگان بويينگ با شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) و ساير شركت‌هاي هواپيمايي براي پشتيباني هواپيماهاي موجود فعال در ناوگان هوايي ايران اعم از قطعات، نشريات و ساير خدمات و موارد مرتبط با ايمني پروازها صورت گرفته است.

وي اضافه كرد: نمايندگان بويينگ به شركت‌هاي هواپيمايي ايراني اين اطمينان را دادند كه پس از انعقاد قرارداد با ايرلاين‌هاي ايراني، پشتيباني لازم را در موارد گفته شده انجام دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 24 فروردین 1395، کد مطلب: 82031369: آدرس سایت: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین