پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
اجلاس هوانوردی ایران 2016 صبح امروز با حضور شرکت های داخلی و خارجی در حوزه حمل و نقل هوایی آغاز بکار کرد.

شعارسال : پیتر هاربیسون دبیر اجرایی کاپا که مسئولیت برگزاری اجلاس هوانوردی ایران 2016 را دارد ، ضمن خوشحالی از برگزاری این اجلاس ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری و آموزش می توان رشد هوانوردی در ایران بود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در اجلاس هوانوردی ایران 2016 گفت: تحریم ها به رفاه مردم ایران و منطقه لطمه زد چرا که موقعیت ایران به گونه ای بود که عبور از آسمان ایران و توقف در ایران برای مبادلات کالا و مسافر بسیار عالی بود و این تحریم ها نه فقط به کشور ما بلکه به کشورهای منطقه از لحاظ فضای عبوری و رفاه مسافران آسیب وارد کرد.

وی گفت: ایران به عنوان چهار راه شرق و غرب شناخته می شود و من فضای بعد از تحریم را فضای بازگشت تعادل به منطقه می دانم.

آخوندی گفت: تمدن ایران شهری در منطقه قابل مشاهده است و ایران مرکز تعادل منطقه است و بیرون بردن مرکز تعادل از ایران منجر به خشونت ها در منطقه شده و اکنون در حال بازگشت نقطه ثقل منطقه به ایران هستیم.

آخوندی گفت: ما به وظیفه خود یعنی تامین امنیت دالان های هوایی واقف هستیم در همین مدت 5 راه هوایی جدید راه اندازی کردیم و در تلاش برای راه اندازی راه های بیشتر هوایی هستیم و بیش از 250 میلیون دلار برای مدیریت فضای آسمان ایران سرمایه گذاری کردیم.

وزیر راه و شهر سازی گفت : در حال ساخت و توسعه فرودگاه ها هستیم و به زودی آغاز به کار منطقه آزاد ویژه فرودگاه امام خمینی را اعلام عمومی می کنیم و قصد داریم تا با گسترش هوانوردی در ایران ، به کشورهای منطقه نیز سرویس دهی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از 10 فرودگاه فعال داریم و مابقی فرودگاه ها به علت کمبود ناوگان فعالیت آنچنانی ندارند

وزیر راه و شهر سازی گفت: صنعت هوانوردی دارای رشد سریع در جهان و به ویژه ایران است ، بنابراین ما در توسعه ناوگان هوایی فرصت های کم نظیری را برای سرمایه گذاران فراهم کردیم تا بتوان هواپیماهای با برد کوتاه ، متوسط و بلند را وارد ناوگان هوایی کشور کنیم.

آخوندی خاطر نشان کرد: ما نیروی کار مهندسی مناسب در ایران داریم و امکان ایجاد بخش های تعمیرات هواپیما و مراقب پرواز در ایران فراهم است و ما امکان ایجاد سرمایه گذاری رقابتی را در این حوزه برای سرمایه گذاران فراهم می آوریم.

آخوندی در پایان ضمن تشکر از حضور شرکت های خارجی گفت : فضای سالم و رقابتی برای حضور در بخش های اقتصادی ایران فراهم شده است، و همه شرکت ها می توانند در ایران فعالیت کنند و به همه شرکت ها به جز شرکت های رژیم صهیونیستی خوش آمد می گویم و حتی از حضور بویینگ در ایران نیز استقبال می کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار یکشنبه 04 بهمن 1394 ، کد مطلب : 125794 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین