پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در آستانه دیدار هفته آینده نخست‌وزیر این رژیم با «دونالد ترامپ» گفتند که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سفر حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت بشناسد.
شعارسال :مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در آستانه دیدار هفته آینده نخست‌وزیر این رژیم با «دونالد ترامپ» گفتند که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سفر حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت بشناسد.

 به دنبال سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گمانه‌زنی‌ها درباره به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه توسط آمریکا در جریان سفر هفته آینده نتانیاهو به واشنگتن تشدید شده است.

اظهارنظرهای درباره بلندی‌های جولان اشغالی سوریه همچنان ادامه دارد و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانس خبری مشترک روز گذشته خود با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تلویحا از واشنگتن خواست که حاکمیت تل‌آویو بر این منطقه اشغالی را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو خطاب به پامپئو مدعی شد: «اگر اسرائیل در جولان (اشغالی) نبود، می‌توانستید تصور کنید چه اتفاق می‌افتاد؟ شما ایران را در سواحل دریای الجلیل می‌دیدید».

هرچند وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری درباره جولان اشغالی اظهارنظری نکرد اما در گزارش اخیر سالیانه وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر، این وزارتخانه برای جولان که از واژه «منطقه تحت کنترل اسرائیل» استفاده کرد در حالی که تا قبل از آن دولت آمریکا در همه متون و مکاتبات خود از واژه «اشغال شده توسط اسرائیل» استفاده می‌کرد.

سخنان نتانیاهو در حالی مطرح شده که او قرار است دوشنبه (پنجم فروردین) در کاخ سفید با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و در ضیافت شام شرکت کند.

در آستانه این سفر، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گزارشی منتشر کرده و در آن از احتمال به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی توسط آمریکا طی سفر نتانیاهو خبر داده است.

در این گزارش آمده است: «مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی می‌گویند که آنها انتظار صدور یک بیانیه توسط آمریکا درباره شناسایی حاکمیت اسرائیل بر جولان را دارند، بیانیه‌ای که احتمالا در جریان سفر هفته آینده نتانیاهو به واشنگتن صادر می‌شود».

پیش از این، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم ابراز امیدواری کرده بود که واشنگتن طی سفر نتانیاهو رسما با به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان سوریه، مهر تاییدی بر اشغالگری چند دهه‌ای صهیونیست‌ها بزند.

این اظهارنظرها در حالی صورت گرفته که کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود احتمال دارد ترامپ در تلاش برای افزایش محبوبیت نتانیاهو در انتخابات نهم آوریل (۲۰ فروردین) در فلسطین اشغالی، حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:1/1/1398،کدخبر:13980101000238،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
0
0
من هم حس می کنم که اسرائیل داره از بین میره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین