پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
سخنگوی فدریکا موگرینی گفت: موضع ما در قبال این که بلندی های جولان به کجا تعلق دارد تغییر نکرده است.

شعار سال: به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مایا کوسیانچیچ، سخنگوی «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب گفت: موضع ما در قبال این که بلندی های جولان به کجا تعلق دارد تغییر نکرده است.

کوسیانچیچ افزود: براساس حقوق بین الملل، اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر سرزمین هایی که در سال 1967 اشغال کرده است، از جمله بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد و آن را بخشی از خاک اسرائیل نمی داند.

پیش از این نیز ترکیه و روسیه اعلام کردند حاکمیت صهیونیست ها بر جولان اشغالی را به رسمیت نخواهند شناخت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش تر اعلام کرده بود اینک زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

اقدام آمریکا در حمایت از الحاق جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی، پس از آن روی می دهد که دولت ترامپ، 24 اردیبهشت 97 در اقدامی تحریک آمیز، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد. این اقدام که با مخالفت و تحریم بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا همراه بود، موجی از خشم و انزجار را در کشورهای مختلف اسلامی و عربی ایجاد کرد.

رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ شش روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد. کنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق اسرائیل اعلام کرد، هرچند بر اساس قوانین بین المللی، جولان به سوریه تعلق دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 فروردین 98، کد مطلب: 6874082: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین