پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
در این مطلب تصاویری از عجیب‌ترین موزه‌ها در نقاط مختلف جهان را مشاهده می‌کنید.

شعار سال: اگرچه اغلب موزه هادر سراسر دنیا موضوعات مشابهی دارند، بعضی موزه ها هم به موضوعاتی پرداخته اند که سوژه ی معمولی برای به نمایش گذاشتن نیستند، اما مردم از تماشای آن ها لذت می برند. در ادامه به تعدادی ازعجیب ترین موزه های سراسر دنیا می پردازیم.

موزه ی مو، ترکیه

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

قدمت این موزه به سال ۱۹۷۹ بر می گردد، زمانی که یک فروشگاه ظروف سفالی در این منطقه تصمیم گرفت دسته هایی از مو را به نمایش گذازد. از آن زمان، ۱۶ هزار زن دسته های زیبای موی خود را از دیوارها و سقف این موزه آویزان کرده اند.

موزه ی فرهنگ تدفین، روسیه

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

در این موزه فرآیند سوزاندن مردگان، مومیایی کردن و دیگر اشکال حفظ اجساد به نمایش در می آید. علاوه بر این، می توانید لباس هایی که مردم در مراسم تدفین به تن می کنند و تابوتی که در این مراسم ها استفاده می شود را ببینید.

موزه ی آبی کانکون، مکزیک

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

اگر از شنا کردن در دریا و گرفتن حمام آفتاب در ساحل دریا خسته شده اید، دریا چیزهای دیگری هم برای عرضه به شما دارد. کافی است شنا کنید و خود را به این موزه ی زیرآبی برسانید. در این موزه بیش از ۵۰۰ مجسمه وجود دارد و بستری برای رشد صخره های مرجانی بر روی آن است.

موزه ی عروسک های خیمه شب بازی، امریکا

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

عروسک های خیمه شب بازی و هر چیز دیگری که مربوط به این شکل از هنر است در این موزه به نمایش در می آید. این موزه که در ایالت کنتاکی واقع شده، ابتدا کلکسیونی شخصی بود که در طول بیش از ۱۰۰ سال گرد آوری شده بود.

موزه ی نودل فوری، ژاپن

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

گردشگرانی که به ژاپن می آیند حتما باید از این موزه ی بسیار جالب دیدن کنند. بخشی از موزه به مجموعه ای از ظروف و بسته بندی های تولید شده برای نودل ها اختصاص یافته است. علاوه بر این، یک بخش تعاملی در موزه وجود دارد که بازدیدکنندگان را بسیار سرگرم می کند. از همه مهم تر آنکه بعد از پایان بازدید از موزه می توانید یک کاسه نودل بخورید!

موزه ی خون آشام ها، فرانسه

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

اگر از طرفداران فیلم هایی هستید که درباره ی خون آشام ها ساخته شده حتما از دیدن موزه ای که به این موضوع و تمامی چیزهای مربوط به آن اختصاص یافته لذت خواهید برد. کلکسیونی شخصی از کتاب های خطی، مجسمه ها و دیگر وسایلی با این موضوع، در این موزه به نمایش در آمده است.

موزه ی پلاستیناریوم، آلمان

گشتی در میان عجیب‎ترین موزه‎های دنیا

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۵۱۲۴۴۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین