پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۹۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
به گفته وی: تغییر اقلیم و فوق بحران آب تا دهه آینده جدی است و باید با برنامه ریزی و اقدام عملی خود را برای سازگاری با این کم آبی آماده کنیم.

شعارسال: شورای حفاظت از منابع اب استان قزوین به منظور بررسی وضعیت کمبود آب و ارائه راهکار عملیاتی برای خروج از بحران به ریاست استاندار قزوین و با حضور نماینگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوط در استانداری تشکیل جلسه داد.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه گفت: سال زراعی امسال از کم آب ترین سالهایی است که تاکنون داشته ایم و به دلیل کاهش ذخیره آب سدها به احتمال زیاد در تابستان امسال با کاهش تولید انرژی برق از سدها مواجه خواهیم شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز موضوع آب یک «فوق بحران» است که اگر فکر اساسی نکنیم در صنعت، کشاورزی، شبکه خانگی، دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی گفت: اطلاعات بدست آمده نشان می دهد به دلیل تغییر اقلیم تا سال ۲۰۳۰ با کم آبی مواجهیم و باید خود را سازگار کنیم در غیر این صورت باید هزینه های سنگینی متحمل شویم.

مصوبه توزیع کمبود آب اجرایی شود

زاهدی بیان کرد: باید همه عزم خود را جزم کنیم و مصوبه دولت را در توزیع کمبود آب اجرایی کنیم و با نگاه کارشناسی سهم آب بخش کشاورزی، صنعت، فضای سبز و محیط زیست با تشکیل کارگروه ملی سازگاری آب مشخص شود.

استاندار یادآورشد: اگر ۱۰ درصد مصرف آب در بخش کشورزی کاهش یابد می توانیم نگرانی های خود را برطرف کرده و کمبود را جبران کنیم اما در کوتاه مدت باید جهاد کشاورزی هم برای واپایی کنترل سطح زیرکشت بهاره و زمستانه و اعمال محدودیت در کشت برنج در استان اقدام کند.

وی گفت: در این شرایط ضروری است تا آزادسازی منابع آب در اختیار فضای سبز و خدمات شهری و صرفه جویی حداقل ۳۰ درصدی، تعیین تعرفه مصارف مازاد بر الگوی مصرف آب شرب و بهداشت، تعیین تکلیف چاههای فرم یک و ۵ نیز در دستور کار قرار گیرد.

زاهدی اضافه کرد: استفاده از ایده های شرکت های دانش بنیان، اصلاح باغات موجود هم از راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران آب است.

تامین اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال برای نصب کنتورهای هوشمند

استاندار قزوین همچنین دستور داد با تامین ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از جمله ۵ میلیارد تومان از سوی شرکت آب منطقه ای، دو میلیارد تومان توسط چهار نماینده استان و ۳.۵ میلیارد تومان از سوی برنامه و بودجه، در خصوص نصب ۲۰۴۰ کنتور هوشمند در چاههای کشاورزی استان امسال با سرعت اقدام شود..

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:9 اردیبهشت97 ، کدخبر: 4283533، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اخرشم همین مردمن که باید با بحران هایی که مسئولین میسازن باید خودشونو سازگار کنن!!!!!
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
به جای امادگی بیایم و در برابر این بحران چاره جویی کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین