پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
محمد اسلامی یکشنبه شب در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستاهای مازندران که در مجتمع امیرالمومنین (ع) نکا برگزار شد، با اشاره به برآیند کارآمد شوراها در بین مردم اظهار کرد: شوراها یک نماد موثر از دموکراسی و نظام مردم سالاری دینی در بین مردم هستند که در این راستا بلوغ دموکراسی و سیاسی در قدرت آفرینی توان گفتگو و تفاهم نمایان می شود.
شعار سال: استاندار مازندران گفت: شوراها باید در خدمات رسانی به مردم از کارهای سلیقه ای و قطب سازی پرهیز کنند چرا که این امر خدمات رسانی به شهروندان را با چالش همراه می سازد.

محمد اسلامی یکشنبه شب در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستاهای مازندران که در مجتمع امیرالمومنین (ع) نکا برگزار شد، با اشاره به برآیند کارآمد شوراها در بین مردم اظهار کرد: شوراها یک نماد موثر از دموکراسی و نظام مردم سالاری دینی در بین مردم هستند که در این راستا بلوغ دموکراسی و سیاسی در قدرت آفرینی توان گفتگو و تفاهم نمایان می شود.

وی افزود: شوراها هر چقدر بتوانند قدرت گفتگو و تفاهم را در بین خود گسترش دهند قطعا برآیند عملکردی این نهاد مردمی کارآمدتر و موثرتر واقع می شود.

استاندار مازندران ایثار و از خود گذشتگی را لازمه ارتقای وحدت، هماهنگی و افزایش ظرفیت قدرت درونی در بین شوراها دانست و همچنین تصریح کرد: خود خواهی، خود بینی، خود محوری و قطب سازی در شوراها بلایی است که در هر جا رخ دهد قطعا آسیب این بلایا گریبان گیر مردم خواهد شد.

به گفته اسلامی بیش از یک دهه بحث مدیریت یکپارچه شهری و لایحه درآمد پایدار شهرداری ها در دست گفتگو و بررسی است اما به دلایل گوناگون و تفکرات مختلف تا به امروز به درازا کشیده است لذا باید با اراده مصممی این دو لایحه تعیین و تکلیف شود.

این مقام مسئول گفت: شوراها باید در خدمات رسانی به مردم از کارهای سلیقه ای و قطب سازی پرهیز کنند چرا که این امر خدمات رسانی به شهروندان را با چالش همراه می سازد.

نماینده عالی دولت در مازندران از آلایندگی در محیط زیست، آسیب های اجتماعی و همچنین  رشد بی رویه ساخت و سازها در سطح استان را از آفت های کنونی استان یاد کرد که نیازمند توجه و رسیدگی در این امور است.

وی با اشاره به دپوی زباله در مازندران افزود: در بحث پسماند و طلای کثیف طی چند سال اخیر زباله های مازندران نه تنها دفن نمی شوند بلکه در یک مکان دپو می شوند که شیرآبه ها و پسماندهای این زباله خطرات احتمالی بی بدیلی را برای اراضی کشاورزی، رودخانه ها و سلامت مردم به همراه دارد لذا باید به طور اساسی به این معضل پرداخت.

آلودگی هوا در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت مازندران

استاندار مازندران با اعلام اینکه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مازندران با آلودگی هوا مواجه هستند گفت: به دلیل فرسوده بودن ناوگان های شهری متاسفانه دراین برهه از زمان باآلودگی هوا در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مواجه هستیم که به عنوان معضل زیست محیطی به شمار می آید لذا باید در این حوزه و بحران ترافیک در غرب مازندران چاره اندیشی شود.

وی یادآور شد: ایجاد یک نظام حمل و نقل درون شهری و برون شهری به عنوان یکی از نیازهای اساسی حمل و نقل صحیح در مازندران است که در این راستا با  راه اندازی یک طرح ویژه و یکپارچه می توان از این معضل به خوبی عبور کرد.

اسلامی گفت: توجه به زیر ساخت های توسعه ای صنایع بالا دست در روستاها و مشاغل های زود بازده در روستاها و شهرداری را از موارد قابل توجه در شوراها تداعی می شود که باید به خوبی از آن بکارگیری کرد.

استاندار مازندران سامان بخشی به سیاست نظام کارمزدی را از دیگر اولویت های این نهاد خدمات رسان و مردمی برشمرد و همچنین یادآور شد: به دنبال این هستیم سیاست نظام کارمزدی در همه امور و قراردادها ی عملیاتی طرح شده را سامان بخشیم.

 وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار در سطح شهرستان ها یادآور شد: با عوارض و دریافتی از پروانه های ساختمانی در شهرداری ها نمی توان مسیر توسعه را در شهر پیش گرفت لذا از این رو با پرداخت ها و گردش های مالی که بتواند سرمایه گذاری کرد به صورت کارآمد مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

اسلامی متذکر شد: سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان بودجه در حوزه ارزش افزوده به شوراهای شهر و روستاهای مازندران تخصیص داده شد و خوشبختانه با تخصیص این طرح بخش اعظمی از طرح های توسعه ای محقق و اجرا می شوند.

به گفته استاندار مازندران کسب و کار، سکونت و رفاه شهری نیازمند برنامه های توسعه یافته می باشد که باید به صورت واقعی و صحیح در دستور کار قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4284581 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین