پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
با همت سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و همراهی سایر دست اندرکاران، تلاش کارگران و مهندسین و پیگیری فرماندار سعید یزدانی، پروژه پل پارسی جهت تسهیل تردد اهالی پارسی سوادکوه به اتمام رسید اما چهره نازیبای تخلیه بخشی از نخاله های زغال که دقیق در مسیر آب رودخانه و چسبیده به پل قرار دارد سوالاتی را از مسوولین ادارات صمت و محیط زیست در اذهان بوجود آورد.
شعار سال:دکتر نظری مدیرکل راه و شهرسازی که در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی  و بررسی کمی و کیفی پروژه های در سوادکوه و سوادکوه شمالی وارد منطقه گردید به صورت میدانی در معیت فرماندار یزدانی در قطعه ساخت پل روستای پارسی حاضر شد و پروژه را مورد بررسی کیفی و کمی  قرار داد.

 این پل که در سیل و رانش سال قبل دچار آسیب جدی شده بود با همت و تلاش همکاران راه و شهرسازی و پیگیری یزدانی فرماندار سوادکوه در هفته دولت سال جاری آماده بهره برداری  و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.
 
((اما موضوعی شاید در سیل بعدی مجددأ ایجاد مشکل کند تخلیه نخاله‌های معدن شخصی در رودخانه و حاشیه پایه های پل پارسی  می باشد که علاوه بر آن سبب الایندگی رودخانه وآلودگی محیط زیست می گردد، حتی در صورت تداوم به سهم خود می تواند حیات موجودات آبی و آبزیان را بخطر اندازد، سوال اینجاست آیا تاکنون محیط زیست اقدامی  عملی در این خصوص به عمل آورده است، آیا سایر مسوولین اقدام قانونی را مدنظر دارند؟  گرچه  جواب ارتباطی به حوزه کاری اداره کل راه و شهرسازی ندارد و مربوط به حوزه ادارات صمت و محیط زیست است، اما نخاله های زغال سنگ  که وارد آب رودخانه می شود می تواند علاوه بر آلایندگی محیط زیست، حیات آبزیان و موجودات زنده  رودخانه را به خطر اندازد، ورودی یکی از تونل های معدن شخصی و بارگیری زغال تنها در فاصله چند متری رودخانه است و در کمال ناباوری بخشی از نخاله های زغال دقیق در کنار رودخانه چسبیده به آب روان هست، بدیهی است هر ایرانی خواهان اشتغال و تولید هست اما بگونه ای اقدام شود که محیط را بخطر نیندازد، با مشاهده این منطقه از خود پرسیدم وقتی محیط زیست در عصرنانوتکنولوژی و در دنیای نوین فناوری، اجازه ساخت کک سازی با هزاران شغل را به شرکت البرز مرکزی نداد و بهانه اش محیط زیست بود، چگونه در مقابل این قطعه(حدفاصل شهرهای زیراب و پل سفید در دهستان ولوپی، جنب پل پارسی) تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته))
 
نظری مدیرکل راه و شهرسازی  اعلام کرد طبق قانون اصلاح ایمنی راه ها یک کیلومتر پایین‌دست و ۵۰۰ متر بالادست پل  هر گونه اقدام ممنوع است  لذا جهت حمایت از واحدهای تولیدی بایستی فضای دیگری در خارج از مسیر رودخانه در اختیار واحد تولیدی جهت دپو نخاله معدنی قرارگیرد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی می متالز   ،تاریخ انتشار:   25 مرداد 1399،کدخبر:  123861 ، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
با همين معدن هاشون گند زدن به محيط زست زيباي مازندران كه ميتونست در امد ميلياردي براي استان داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
معدني ها بايد مشكل خودشون رو با اين محيط زيستي ها حل كنن وگرنه كار دست ما ميدن و محيط زيست شمال به فنا ميره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین