پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، ریزگردها را از جمله تهدیدهای فراروی هوای سالم و پاک و محیط زیست استان بیان کرد و گفت: نواحی شرقی استان در معرض ریزگرد قرار دارد.

شعار سال: حسینعلی ابراهیمی کارنامی ظهر دوشنبه در همایش روز ملی هوای پاک که با حضور محققان و کارشناسان در ساری برگزار شد، ریزگردها را یکی از چالش‌های مهم استان مازندران بیان کرد و گفت: اگر روند روبه رشد برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی و رودخانه‌ها متوقف نشود، با پدیده ریرگزد مواجه خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه خشک شدن تالاب‌ها نتیجه‌ای جز ریزگرد نخواهد داشت، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد تالاب بین المللی میانکاله در سال‌های اخیر خشک شد و می‌تواند منبعی اصلی برای تولید ریزگرد از جمله در نواحی شرقی باشد.

وی عدم رعایت حق آبه و سدسازی و برداشت‌های غیرمجاز را از جمله دلایل خشک شدن سطحی از تالاب میانکاله بیان کرد و گفت: باید برای حفظ این ذخیره گاه زیست کره و پیشگیری از خشکی آن تلاش کرد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه افزایش آلایندگی در برخی شهرهای مرکزی استان لحظه‌ای و موقتی است، تصریح کرد: اگر آلودگی‌ها مدت زمان بیشتری ادامه یابد احتمال اعلام روز هوای ناسالم در این استان بعید نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران پیشگیری از بلندمرتبه سازی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، رفع معضل پسماند و زباله را از مهمترین دغدغه‌ها بیان کرد و با اشاره به فاضلاب برخی پلاژهای دولتی و حاکمیتی به خزر وارد می‌شود، گفت: متأسفانه فشار بر محیط زیست در این زمینه بسیار زیاد است.

وی میانگین تولید زباله و پسماند را در حدود یک کیلوگرم و بیش از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: هنوز نیروگاه‌های زباله سوز استان تکمیل نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:30 دی 1398، کدخبر: 4830600، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین