پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
استان کرمانشاه با مساحت ۲۴۶۴۰ کیلومتر مربع، هفدهمین استان جمهوری اسلامی از نظر وسعت به شمار میرود.

شعار سال: ­  مختصات جغرافیایی کامل استان کرمانشاه بر روی کره زمین از طول جغرافیایی ۴۵ درجه و ۲۰ دقیقه و ۳۹ ثانیه شرقی تا ۴۸ درجه و ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه شرقی و از عرض جغرافیایی ۳۳ درجه و ۳۷ دقیقه و ۸ ثانیه شمالی تا ۳۵ درجه و ۱۷ دقیقه و ۸ ثانیه شمالی می‌باشد.

استان کرمانشاه که ۱/۵ درصد مساحت کشور را دربرمی گیرد، از استان­های غربی به شمار می­‌آید که با کشور عراق مرز مشترک دارند. این استان از شمال به استان کردستان، از جنوب به استان لرستان و ایلام، از شرق به همدان و از غرب به کشور عراق محدود می­ شود. مرکز استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه است.
بر اساس آخرین تغییرات در ۱۳۹۰ استان کرمانشاه از، ۱۴ شهرستان، ۳۱ شهر، ۳۱ بخش و ۸۶ دهستان تشکیل شده است. استان کرمانشاه طی مدت هشت سال دفاع مقدس با بمباران نیروهای بعثی بیشترین آسیب تأسیساتی به مراکز اصلی به خود دیده است. بعد از سال ها انتظار اثرات جنگ و تحمیل هزینه های بی شماری از قبیل فقر، بیکاری و به تبع آن بالا رفتن جرم و جنایت و گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف بی رویه مواد الکلی، اعتیاد، اختلافات خانوادگی و ...

استان کرمانشاه از لحاظ موقعیت سوق الجیشی در همسایگی کشور عراق قرار گرفته است که می تواند با مدیریت صحیح مدیران در ابعاد اقتصادی (صادرات و واردات)، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره یکی از قطب های سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی گردد، که متأسفانه با وجود این همه منابع غنی و پتانسیل توسعه در استان هنوز اقدامی صورت نگرفته است که نمونه بارز آن در توسعه و تجهیز بازارچه های مرزی استان است، که با وجود بیشترین بازارچه صادرات و واردات نسبت به سایر استان ها، کشور فاقد پایانه های مستقل و رسمی است.

فضای آموزشی مدارس در سطح استان و شهرستان ها فاقد امکانات اولیه آموزشی می باشد به طوری که بسیاری از آموزشگاه ها از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی و رایانه ای کاملا" محروم هستند.

بیکاری مشکل اصلی استان کرمانشاه است و همه مشکلات بعدی مانند طلاق، اعتیاد و عصبیت ها و خشونت های اجتماعی ناشی از این موضوع است. اینک استان کرمانشاه در مقام مقایسه با سایر استانهای کشور در بدترین شرایط ممکن از لحاظ بیکاری، فقر و طلاق قرارگرفته است. تأسیس مراکز مشاوره جهت رفاه حال خانواده های دارای مشکل در سطح استان و شهرستان که چون استان کرمانشاه از لحاظ آمار بیکاری و فقر در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته است و قطع به یقین با وجود مشکلات مذکور تأسیس مراکزی شبیه مراکز مذکور می تواند تسکین بزرگی بر آلام این خانواده های محروم و بی بضاعت باشد. مراکز درمانی و بهداشتی استان کرمانشاه باوجود مراجعات کثیر فاقد امکانات اولیه درمان و توانبخشی می باشد. اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بیشتر استان های کشور به صورتی کاملا محسوس در راستای اشتغالزایی وایجاد سرمایه مولد و رفع معضل بیکاری بیشترین اثرگذاری را داشته است که متأسفانه در استان کرمانشاه این امر محقق نگردیده است.

استان کرمانشاه به لحاظ دارا بودن آب و هوای معتدل و زمین های حاصلخیز و مرغوب جهت اجرای طرح های کشاورزی و آبیاری و برداشت محصولات فصول سال می تواند یکی از قطب های شاخص در حوزه صادرات گندم و سایر محصولات به کشور عراق و خاورمیانه باشد که متأسفانه این امر بعلت عدم حمایت صحیح از کشاورزان و عدم امکانات ابزارآلات کشاورزی محقق نگردیده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت تابناك، تاریخ انتشارشنبه 17 مرداد 1394، کد مطلب: ۷۳۵۷۶: www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین