پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۶۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸
مویدی گفت: در فقدان امنیت شغلی، کارگران آینده‌ای را برای مشاغل خود نمی‌توانند متصور باشند. متاسفانه خود نمایندگان کارگران هم بی‌بهره از امنیت شغلی هستند. شرایط ناعادلانه کار موجب تضییع کرامت کارگران شده‌است.

شعار سال: مهرزاد مویدی (رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس، عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و عضو شورای عالی اشتغال کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مهم‌ترین و حساس‌ترین مساله جامعه کارگری، امنیت شغلی است، گفت: در فقدان امنیت شغلی، کارگران آینده‌ای برای شغل خود نمی‌توانند متصور باشند.

وی در ارتباط با تشکل‌های کارگری گفت: متاسفانه دولت‌ها نگاهشان به این تشکل‌ها از حد ظاهر فراتر نمی‌رود. جایگاه واقعی‌ای برای آنها قائل نیستند و در تصمیمات نمایندگان کارگری مداخلات بیجا صورت می‌دهند. این نکته باید از سوی مسئولان لحاظ شود که تنها این نمایندگان هستند که توانایی عزل و نصب نمایندگانشان را دارند.

مویدی با یادآوری مساله فقدان امنیت شغلی کارگران، اظهار داشت: معضل بزرگ دیگری که تشکل‌های کارگری دارند، این است که نمایندگان تشکل‌های کارگری خود نیز عموما بی‌بهره از امنیت شغلی هستند. با درنظر گرفتن این معضل، می‌توان مدعی بود که ما اکنون صرفا به‌اسم در ایران تشکل کارگری داریم. اگر این وضعیت بخواهد ادامه یابد نه 95درصد، بلکه 99درصد قراردادها موقت خواهند شد.

عضو شورای عالی اشتغال کشور تاکید کرد: اخراج‌ها و شرایط ناعادلانه کار موجب زیر سوال رفتن کرامت کارگر در ایران شده‌است بنابراین شرایط قراردادهای کار باید در راستای تامین امنیت شغلی کارگران اصلاح شود تا کرامت کارگران حفظ شود.

وی افزود: متاسفانه برنامه‌هایی که از صدا و سیما پخش می‌شود، چندان با مطالبات جامعه کارگری همراه نیست.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ارزیابی عملکرد وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی، گفت: ربیعی به رسالت خودش پایبند است و حرف و عملش یکی است. وی مدیریت یکی از پرکارترین وزارت‌خانه‌های کشور را برعهده دارد. اما ما از وی به‌خاطر نحوه انتصابات مدیران شرکت‌های زیرمجموعه شستا گله‌مندیم. این نکته در مورد سازمان تامین اجتماعی هم صدق می‌کند. نقش و سهم کارگران در تامین اجتماعی باید بیشتر باشد. همچنین امیدواریم ربیعی بتواند مساله امنیت شغلی را حل کند.

مویدی تصریح کرد: بزرگ‌ترین موفقیت ربیعی، افزایش تشکلات کارگری است. وی به تشکل‌های کارگری اعتقاد داشت و از حضور آنها حمایت کرد.

رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس درباره وضعیت کارگران و تشکل‌های آنها در استان فارس نیز گفت: استان فارس ازجمله موفق‌ترین استان‌ها در زمینه رشد و تکثیر تشکل‌های کارگری است. ما طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم تعداد شوراها و جلسات آنها را افزایش چشمگیری دهیم. در این استان، به‌دلیل شرایط بسیار مناسبی که همیشه برای کشاورزی وجود داشته، اشتغال این حوزه توانسته کمبودها در اشتغال صنعتی را پوشش دهد. با این حال مشکلاتی هم داریم که افزون بر آنهاست که قبلا گفتم. مساله دیگر هم فقدان ارتباط سازنده مدیران منصوب‌شده ازسوی وزارت کار با تشکل‌های کارگری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97، کدمطلب:617985، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
امنیت شغلی یکی از معیار هایی هست که در همه جای جهان رعایت میشود اما در ایران آن چنان که باید وجود ندارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین