پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
ایران در پی آن است تا اقدامات اروپا برای قانع کردن ترامپ در مورد باقی ماندن در توافق هسته ای را مهار کند؛ چرا که دولتهای اروپایی به دنبال تعدیل در برجام هستند به نحوی که پرونده های منطقه ای مربوط به ایران را نیز شامل شود.
شعارسال: الحیات نوشت: ایران در پی آن است تا اقدامات اروپا برای قانع کردن ترامپ در مورد باقی ماندن در توافق هسته ای را مهار کند؛ چرا که دولتهای اروپایی به دنبال تعدیل در برجام هستند به نحوی که پرونده های منطقه ای مربوط به ایران را نیز شامل شود.

 در ادامه این مقاله می خوانیم: مسئولان کاخ سفید احتمال خروج ترامپ از برجام را قویتر می دانند. علاوه بر اینکه به عقیده انها، امکان دست یابی به توافقی که منجر به خروج کامل آمریکا از برجام نشود نیز وجود دارد و حتی ممکن است ترامپ ماندن در توافق را انتخاب کند تا ائتلاف خود با فرانسه و همچنین آبروی امانوئل مکرون را حفظ کند.

در همین رابطه، وزیر خارجه ایران نیز هشدار داد: در صورتی که واشنگتن به نقض برجام ادامه دهد، از حق خود برای بازگشت به مسیر پیشین استفاده می کند.

وی افزود:ایالات متحده به نقض توافق عادت کرده است، بویژه آنکه مانع سرمایه گذاری شرکتهای اروپایی در ایران می شود. ظریف همچنین از نمایش اخیر نتانیاهو در مورد ارائه اسناد هسته ای و ادعای او در مورد نقشه ایران برای ساخت بمب اتمی انتقاد کرد.

این در حالی است که پارلمان اسرائیل به تازگی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، نتانیاهو و لیبرمن می توانند در «شرایط استثنایی» بدون حصول موافقت تمام اعضای دولت، اعلان جنگ کنند.

در همین رابطه، دبیر کل سازمان ملل نسبت به لغو توافق هسته ای هشدار داده و اظهار داشت می توان با مذاکراتی سازنده مساله را حل کرد؛ چرا که منطقه در شرایط واقعا خطرناکی قرار دارد و دولتهای منطقه نگران افزایش نفوذ ایرانی در برخی دولتهای عربی هستند که بر همین اساس باید امور از یکدیگر تفکیک شوند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  انتخاب، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 97، کدمطلب: 406910 ،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
ترامپ بهتر است که این کار را انجام ندهد تا آبروی خود را بیشتر از این نبرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین