پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
خروج آمریکا از برچام می‌تواند به اجماع ملی در داخل ایران کمک کند.

شعارسال: محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در مورد رفتار اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: ما باید با منطق ایرانی اعتماد خود به اروپا را حفظ کنیم اما پیش بینی و تدبیر لازم برای تخلف آنها را نیز داشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد : اگر 5 کشور آلمان، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین پایبند به برجام باشند قطعا برجام ادامه خواهد داشت و ما هم بر اساس منافع ملی به برجام پایبند خواهیم ماند و اگر همراهی نکنند دیگر دلیلی برای ماندن در برجام نداریم.

عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در گذشته داشتیم و نوع وابستگی اروپا به آمریکا، آنها در مقاطع مختلف نتوانستند در مقابل فشار آمریکا مقاومت کنند و به همین دلیل ما به آنها بدبین هستیم اما مهم‌ترین ابزار ما در حال حاضر برجام است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: اگر اروپاییها برجام را نقض کنند این حق برای ما وجود دارد که از برجام خارج شویم البته همین امروز هم این حق برای ما وجود دارد که از برجام خارج شویم و مسیر خود را برویم و محدودیت‌‌های ایجاد شده را نادیده بگیریم.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها برای منافع اقتصادی در برجام نمانده‌اند بلکه این حضور به خاطر این است که آمریکا آنها را نادیده گرفته است و کشورهای اروپایی را تحقیر کرده است و اگر قرار باشد آنها در برابر این تحقیر مقاومت نکنند دیگر هیچ مناسبات بین‌المللی به حاسب نمی‌آید.

وکیلی با بیان اینکه حمایت نکردن کشورها از تصمیم ترامپ دستاورد برجام است گفت: خروج آمریکا از برچام می‌تواند به اجماع ملی در داخل ایران کمک کند و اگر تصمیم او به دو قطبی شدن جامعه منجر شود، آمریکا به خواسته خود رسیده است.

عضو هیات رییسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: اگر کسی به منافع ملی کشور فکر می‌کند نباید خودخواهانه تلاش کند کاری که ترامپ انجام داده است را به نفع یک جناح مصادره کند. کار ترامپ علیه ملت ایران بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397، کد خبر: 608327، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
اروپایی ها هم توسط ترامپ بسیار تحت فشار قرار گرفته بودند برای همین هم هست که الان بسیار عصبانی شده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین