پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
وزیر امور خارجه گفت: اگر افغانستان با ایران همکاری لازم را در خصوص حق آبه ایران از هامون انجام ندهد؛ ایران ناچار است از تمام همکاری هایی که با این کشور در زمینه های مختلف داشته است به صورت اقدام متقابل صرفنظر کند.

شعارسال: محمد ظریف، وزیر امور خارجه در صحن علنی در پاسخ به سوال دهمرده، نماینده زابل و زهک درباره کاهش 98 درصدی آب برای آبیاری مزارع کشاورزی سیستان گفت: دولت افغانستان باید برای تامین حق آبه ایران از هامون و هریر رود همکاری های لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: در این رابطه توافق نامه هایی نوشته شده که باید اجرا شود و برای هریر رود نیز یک کارگروه حل مشکلات موجود تعیین شده است.

وزیر امور خارجه یادآور شد: در ماه های اسفند و فروردین وزیر نیرو مامور شد بر اساس توافقنامه ۱۳۵۱ در خصوص حق آب ایران اقدام کند و در این رابطه دو یادداشت اعتراضی به دولت افغانستان ارسال کردیم و سفیر این کشور را به وزارت خارجه دعوت کرده و در خصوص این مسائل با وی مذاکره داشتیم.

ظریف تصریح کرد: اما راه اقدام متقابل در این خصوص باقی مانده و ما اعلام می کنیم اگر افغانستان با ایران همکاری لازم را انجام ندهد؛ ایران ناچار است از تمام همکاری هایی که با این کشور در زمینه های مختلف داشته است به صورت اقدام متقابل صرفنظر کند تا نیازهای به حق ایران در این مسیر برآورده شود.

ظریف با اشاره به اینکه اجلاس اضطراری کمیساریای آب دو کشور به زودی تشکیل خواهد شد، افزود: وزارت امور خارجه در حد توان خود می تواند اقدام به اعمال فشارهای سیاسی و مذاکرات سیاسی کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه برای تقویت اقتصاد و رشد توسعه منطقه شرق کشور در تلاش هستیم، اظهار کرد: بر این اساس به دنبال راه اندازی بندر بسیار مهم منطقه ای در چابهار که بر این اساس در مسیر جاده شمال و جنوب و جنوب به غرب قرار دارد، هستیم.

ظریف خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات این منطقه نیاز به آمایش سرزمین، اتخاذ سیاست های دراز مدت و ... است که تمام مجموعه های کشور باید در کنار یکدیگر نسبت به آن اقدام کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1397 ، کدخبر: 703529: www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
0
0
ظریف کاملا درست و قانونی در این رابطه حرف زد ؛ افغان ها هم دیگر شورش را در آورده اند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین