پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
وزیر ارتباطات از ارتقاء شاخص استفاده از فناوری اطلاعات کشور در جهان خبر داد.
شعارسال: آقای محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به ارتقای رتبه فناوری اطلاعات کشور در جهان از رتبه 111 به 101 گفت: رویکرد بهره مندی از فناوری اطلاعات در بخش های کشاورزی، سلامت، گردشگری، حمل و نقل، آموزش، محیط زیست، مدیریت، کسب و کار و دیگر بخش ها می تواند این شاخص را افزایش دهد.

وی افزود : جهت گیری کشور در برنامه ششم توسعه بهبود 30 پله ای رتبه کشور در  شاخص بهره مندی از فناوری اطلاعات است و ظرفیت هایی که برای رسیدن به این تحول پیش روی ماست ، زمینه ساز اشتغال و رونق کسب و کار در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد : همیاری و همراهی مدیران در کنار اعتمادسازی بیشتر و بهره مندی از نیروی جوان خلاق و با استعداد بهترین راه برای حل مشکلات و رفع موانع پیش رو است.

آقای آذری جهرمی با اشاره به اهمیت درک متقابل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ، گفت : برای رسیدن به توسعه پایدار در این حوزه می توان از تفاوت دیدگاه هایی که از تخریب و کارشکنی به دور و سازنده است به بهترین نحو بهره برد.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری بر نیروی جوان ، نخبه و با انگیزه داخلی ، افزود: ظرفیت های بالقوه و نامحدودی از نیروی خلاق نسل های دوم و سوم انقلاب برای پیشرفت و توسعه به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که باید از آن بهره برداری کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، خاطرنشان کرد : در شرایط فعلی و در حالیکه موانع بیشماری پیش روی ما قراردارد ، اداره کشور کار ساده ای نیست و ممکن است در بخش هایی از دولت ضعف هایی هم وجود داشته باشد اما مهم این است که در فضایی دوستانه نظرات مختلف مطرح و با همدلی موانع از پیش رو برداشته شود.

استاندارگیلان نیز در این نشست نیاز اصلی رسیدن به توسعه پایدار را بهره مندی از  ظرفیت های نرم افزاری عنوان کرد که با پیشرفت در حوزه سخت افزارها و زیرساخت میتوان به آن دست یافت.

آقای سالاری بااشاره به ظرفیت مناسب جوانان گیلان در عرصه توسعه نرم افزاری و حرکت پرسرعت در مسیر پیشرفت کسب و کار در فضای مجازی ، افزود : با تجهیز و نوسازی سخت افزارها و زیرساخت ها و ایجاد شرکت های هدفمند دانش بنیان ، رسیدن به توسعه پایدار و ایجاد فضای سالم و پررونق کسب و کار در فضای مجازی دور از دسترس نیست.

وی پوشش کامل تر تلفن همراه و اینترنت در کنار توسعه زیرساخت ها را مهم ترین درخواست مسوولان اجرایی استان و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد.

آقای جعفرزاده یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، با اشاره به ایجاد و رشد کسب و کارهای نوپا در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری گفت: با توسعه و پیشرفت در فناوری ارتباطات میتوان جوانان را برای بهره مندی از نبوغ و خلاقیت های بالقوه ترغیب و تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی استان برای کمک به افزایش و رونق کسب و کار در فضای مجازی لازم و ضروری است، افزود: برای رسیدن به توسعه در این حوزه لازم است متولی صدور مجوزهای فعالیت در عرصه کسب و کار در فضای مجازی هم مشخص شود تا فعالان این عرصه از سردرگمی خارج شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت 1397 ، کدخبر:  ۲۱۲۴۸۱۱،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
هنوز هم رتبه بسیار پایینی رو در جهان داریم ؛ امیدواریم این رشد همینطور ادامه پیدا کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین