پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱
رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای از افزایش کیفیت ارائه خدمات شرکتهای اینترنتی طی ۳ سال اخیر و به دلیل تغییر مدل پروانه فعالیت اپراتورهای ارتباطی خبر داد.
شعارسال: محمدعلی یوسفی زاده در ارزیابی آثار تغییر پروانه های حوزه اینترنت از سوی رگولاتوری گفت: تجمیع شرکت های بزرگ و توانمند حوزه ارتباطات ثابت در قالب دارندگان پروانه FCP (پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت) طی سه سال گذشته باعث بالارفتن سطح کیفی ارائه خدمات به مشترکان حوزه اینترنت شده است.

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به تاثیر بلندمدت تغییر پروانه های حوزه ارتباطات ثابت ادامه داد: هر تغییری برای ثبات و نشان دادن بهره وری، نیازمند گذر زمان است ؛ درخصوص تغییرات این پروانه ها، قطعا ما در حال گذر زمان هستیم اما می توان گفت تجمیع شرکت های بزرگ و توانا به نام شرکت هایFCP و استفاده از توانایی شرکت های کوچکتر که توانایی ارائه سرویس های خاص به مشترکان همچون نگهداری را بر عهده گرفتند، تفکیک درستی بوده است.

افزایش رقابت میان شرکت های اینترنتی

یوسفی زاده ادامه داد: با تغییرات صورت گرفته، شرکت های حوزه Servco (پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت) ، سرویس های موردنیاز مشترکان را مطابق با مدل نیاز آنها خصوصی سازی کرده و ارائه می کنند. در نتیجه این موضوع باعث بالا رفتن بهره وری و افزایش کیفیت و دوام خدمات به مشتریان شده است.

وی گفت: اگر قرار بود شرکت های بزرگ خود به تنهایی وظایف ایجاد و نگهداری شبکه، خرده فروشی و ارائه تمام خدمات را بر عهده بگیرند، قطعا این موضوع نشدنی نبود اما بهتر است هر شرکت به فعالیت و گرایش تخصصی خود بپردازد؛ در مدل جدید شرکت های FCP به عنوان طراح، وظیفه ایجاد و توسعه شبکه های نسل جدید را برعهده دارند تا کیفیت و ظرفیت در کشور افزایش پیدا کند.

به گفته رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، براساس تغییرات صورت گرفته، شرکت های حوزه Servco در کنار شرکت های FCP موظفند به صورت تخصصی، نگهداری و مدیریت سرویس های اختصاصی شده را برعهده بگیرند.

یوسفی زاده با تاکید براینکه اعطای پروانه‌های FCP باعث ایجاد فضای رقابتی پویا میان شرکت های دارای این پروانه شده است، ادامه داد: در گذشته شرکتهای PAP از بستر شرکت مخابرات استفاده می کردند اما در تعریف پروانه FCP ، شرکتها باید ضمن نگهداری و توسعه این بستر، بسترهای جدید را برای توسعه سرعت اینترنت و دسترسی بالاتر برای شرکت ها و مصرف کنندگان ایجاد کنند که این موضوع فضای رقابتی را به سمت پویایی بیشتر سوق می دهد.

آثار تعدد و ناهمگونی پروانه های FCP

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران درخصوص افزایش میزان سرمایه گذاری شرکت های اینترنتی در اثر تغییر مجوزها گفت: تعداد زیاد و ناهمگون پروانه هایی که در حوزه FCP صادر شد از طرفی باعث شد دوران گذار پس از تغییرات، بلندمدت تر باشد چرا که به دلیل این ناهمگونی تعدادی از شرکتهای دارای پروانه FCP ، آمادگی سرمایه گذاری و توسعه دارند اما در سطحی دیگر، حداقل های موردنیاز برای داشتن پروانه ها زیر سوال است.

یوسفی زاده تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قاطعانه تر به این مساله نگاه کند و برای شرکتهایی که توانایی این سرمایه گذاری را ندارند سریع تر، تعیین تکلیف کند شرکت های توانمند می توانند فعالیت های مشخصی در این رابطه انجام دهند.

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران همچنین درخصوص عدم توسعه شبکه فیبرنوری با وجود تغییر پروانه های حوزه اینترنت در کشور گفت: متاسفانه با وجود تغییرات صورت گرفته و حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه سازمان های بالادستی، تا به امروز شبکه فراگیر فیبرنوری توسط بخش خصوصی ایجاد نشده است و این موضوع نیازمند تصحیح روابط شرکتهای اینترنتی با شرکت مخابرات و شهرداری ها است.

یوسفی زاده ادامه داد: البته به نظر این می رسد این موضوع ذره ذره در حال شکل گرفتن است، هرچه سرعت این تحولات توسعه یابد قطعا بهره وری پروانه های FCP برای راه اندازی و توسعه شبکه فیبرنوری کشور هم افزایش خواهد یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 20 ارديبهشت 1397 ، کدخبر: 797794 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
اینترنت در ایران هنوز هم به اون جایگاهی که باید برسه نرسیده ؛ اما امیدواریم در آینده وضعیت بهتری پیدا کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
0
0
ما که کلا نتمون فیلتره افزایش دادن یا ندادنش چه فرقی به حال ما داره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین