پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نتایج نظارت بر عملکرد اپراتورهای ارتباطی در اجرای مصوبه کاهش ۵۰ درصدی نرخ دسترسی به اینترنت داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد.

شعارسال: حسین فلاح جوشقانی، در مورد عملکرد اپراتورهای ارتباطی برای اجرای مصوبه تفکیک ترافیک اینترنت داخلی از بین الملل، گفت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در مصوبه ای از اپراتورهای ارتباطی خواست که برای ترافیکهای اینترنتی که منشا داخلی دارند، تعرفه ترجیحی اعمال کنند.

وی توضیح داد: در این مصوبه دسترسی به سایتهایی که منشا داخلی دارند به عنوان «واجد شرایط» تعریف و مقرر شد تعرفه ترجیحی دسترسی به این سایتها چه در مصرف آزاد و چه از طریق خرید بسته های اینترنتی، ۵۰ درصد پایین تر از تعرفه اینترنت بین الملل باشد.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه هدف، سیاست استفاده از سایتهای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده است، افزود: این مصوبه در اوایل اسنفندماه ۹۵ مصوب و پس از آن به تمامی اپراتورها ابلاغ شد و براساس آن یک دستورالعملی هم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برای بحث ترافیک واجد شرایط، به اپراتور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تقریبا از اواخر اسفندماه ۹۵ شرکتهای اینترنتی شروع به اجرای مصوبه کردند، خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که تقریبا تمامی شرکتهای اینترنتی و اپراتورهای اینترنت ثابت (FCP ) این مصوبه را اجرایی کرده و برای تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سایت داخلی پربازدید که خودشان به ما معرفی کردند، این تعرفه را اعمال کردند.

فلاح جوشقانی افزود: معرفی سایتهای پربازدید داخلی فعلا براساس دستورالعملی که رگولاتوری به اپراتورهای اینترنتی داده است صورت گرفته اما به زودی دستورالعمل جدیدی از سوی رگولاتوری برای نحوه تشخیص واجد شرایط بودن سایتهای داخلی به اپراتورها ابلاغ می شود.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: این مصوبه توسط اکثر شرکتهای اینترنتی اعمال شده و تنها شرکت مخابرات ایران و اپراتور اینترنتی های وب، آن را اجرایی نکرده اند که ما براساس پروانه به اینها تذکر و اخطار داده ایم و عدم اجرای این مصوبه را پیگیری می کنیم.

وی در مورد اعمال این مصوبه توسط اپراتورهای موبایل نیز گفت: مصوبه تفکیک ترافیک داخل از خارج و کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت داخلی در حوزه دیتای موبایل، تنها توسط اپراتور رایتل انجام شده است اما دو اپراتور ایرانسل و همراه اول این مصوبه را به صورت کامل اجرایی نکرده اند.

فلاح جوشقانی اضافه کرد: ایرانسل و همراه اول گفته اند که از نظر فنی مشکل دارند و این مصوبه را تنها برای مصرف آزاد ترافیک داخلی و خارج از خرید بسته اینترنتی، اجرایی کرده اند. البته قول داده اند که با رفع مسائل فنی از جمله ارتقای سیستم صورتحسابگیری (بیلینگ) این مصوبه را هرچه سریعتر اجرایی کنند.

وی گفت: به هرحال ما به این دو اپراتور موبایل نیز اخطار داده ایم چرا که بالغ بر ۴۰ روز است که از زمان اجرای مصوبه گذشته است اما نتوانسته اند آن را به طور کامل اجرایی کنند. البته مشکلات فنی خود را در جلسات شبکه ملی اطلاعات عنوان کرده اند که امیدوارم به زودی این اقدام صورت گیرد.

این مقام مسئول در رگولاتوری تاکید کرد: اپراتورهای ارائه دهنده خدمات وایرلس بی سیم ثابت (TD-LTE ) نیز این مصوبه را به صورت کامل اجرایی کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1396، کدخبر: 3970276: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
ببینم میتونید اینا رو به رعایت قانون وادار کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین