پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
چندی پیش اپراتور دوم در راستای جشنواره تابستانه تعرفه مکالمه سیم کارت‌های دائمی را از ۴۹ تومان به ۳۳ تومان کاهش داد.

شعار سال: چندی پیش اپراتور دوم در راستای جشنواره تابستانه تعرفه مکالمه سیم کارت‌های دائمی را از ۴۹ تومان به ۳۳ تومان کاهش داد. اما در این میان باقر صمدی مدیرکل فروش اپراتور دوم درباره سطح قیمت مکالمه سیم کارت های دائمی می‌گوید که برای جلوگیری از دمپینگ این اقدام صورت گرفته است.

او می‌گوید: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کف تعرفه در سیم کارت های دائمی برای پیشگیری از دمپینگ یک چهاردهم سقف تعرفه (۹۹ تومان به ازای هر دقیقه) است که در قیمت جدید مکالمه سیم کارت دائمی ایرانسل ( ۳۳ تومان به ازای هر دقیقه) این کف رعایت شده است.

تعرفه جدید سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور دوم موبایل ۳۳ تومان به ازای هر دقیقه اعلام شد، همچنین سیم کارهای اعتباری نیز بدون تغییر مانده و با تعرفه هر دقیقه ۶۶ تومان است. از سوی دیگر علیرغم کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت از ۰.۴ ریال به ۰.۲ ریال تعرفه بسته‌های اینترنت بدون تغییر باقی ماند.

براین اساس، تعرفه هر دقیقه مکالمه داخل شبکه و خارج شبکه برای سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور از ۴۹ تومان به ۳۳ تومان کاهش یافت که این رقم به صورت پرداخت ۳۰ هزار تومان پرداخت اولیه و سه قسط ۱۰ هزار تومانی امکان‌پذیر است.

تعرفه های جدید اپراتورهای اول و دوم

از طرفی قیمت سیم‌کارت دائمی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است. در این میان، مشترکانی که سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل را دریافت و یا به این اپراتور ترابرد کنند، می‌توانند از یک ماه مکالمه داخل شبکه رایگان و ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه ۳۰ روزه بهره‌مند شوند.

تعرفه آزاد اینترنت نیز برای مشترکان دائمی از ۰.۴ به ۰.۲ ریال به ازای هر کیلوبایت و برای مشترکان اعتباری از ۰.۶ به ۰.۳ ریال کاهش یافت. بسته‌های اینترنتی این اپراتور بدون تغییر باقی مانده است اما کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت داخلی در این بسته‌ها اعمال می‌شود. بنابر آمار ترابردپذیری ایرانسل نیز، تعداد درخواست خروج از ایرانسل به سایر اپراتورها، ۸۰ هزار و ۹۴ و تعداد درخواست ورود به ایرانسل، ۱۱۱ هزار و ۳۲۵ مورد اعلام شد.

گفتنی است، تعرفه‌های اپراتور دوم بدون هیچ تغییری ثابت مانده است. مکالمه درون شبکه سیم کار‌ت‌های دائمی همراه اول ۵۷ تومان و مکالمه سیم کارت‌های اعتباری نیز ۶۷ تومان است. آمار ترابردپذیری همراه اول تا پایان خرداد ماه سال جاری ، نشان می‌دهد که این اپراتور توانسته تعداد ۷۵ هزار و ۴۵۶ مشترک از اپراتورهای دیگر جذب کند.



تعرفه های جدید اپراتورهای اول و دوم


تعرفه های جدید اپراتورهای اول و دوم

با این وجود، آمارترابردپذیری در ماه‌های ابتدایی به نفع ایرانسل بود اما در اردیبهشت امسال آمار ترابردپذیری به نفع همراه اول چرخش پیدا کرد.

همراه اول در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۶ هزار و ۹۰۳ ترابرد ورودی موفق، ۴۱ هزار و ۷۶۳ ترابرد خروجی داشته است و در نهایت این اپراتور با ۵ هزار و ۱۴۰ ترابرد ورودی بیشتر، در رتبه اول میزان افزایش ترابرد شماره تلفن همراه قرار گرفته است.

رایتل با ۲۰ هزار و ۴۷۸ ترابرد ورودی موفق، ۱۸ هزار و ۶۶۵ ترابرد خروجی موفق و تراز یک هزار و ۸۱۳ ترابرد ورودی بیشتر، در رتبه دوم اپراتورهای موفق در ترابردپذیری قرار گرفت و ایرانسل که در ماه‌های ابتدایی سال، اپراتور موفق در ترابردپذیری تلقی می‌شد، با ۹۶ با ۴۴ هزار و ۲۸۷ ترابرد ورودی موفق، ۵۱ هزار و ۲۴۰ ترابرد خروجی موفق و تراز منفی ۶ هزار و ۹۵۳ ترابرد در رتبه‌ی آخر این لیست قرار دارد.


تعرفه های جدید اپراتورهای اول و دوم


چندی پیش، پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته های اینترنت خود شده‌اند.

بدین ترتیب، اپراتور همراه اول نیز با اعلام اینکه رگولاتوری اپراتورها را موظف به رعایت کف قیمت اینترنت کرد از تغییر در برخی بسته‌های اینترنت با مصوبه رگولاتوری خبر داد. پیش‌تر نیز سخنگوی رگولاتوری گفته بود که اپراتورهای موبایل از اول خردادماه، مبلغ یک تومان به ازای هر پیامک، که تا پیش از این به عنوان درآمد عمومی به خزانه دولت واریز می شد را از مشترکان دریافت نمی کنند.

در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده که شامل تغییر حجم شبانه بسته های آلفا و آلفا+ (۴ بسته)، توقف فروش بسته های نامحدود شبانه در #۱۰۰۰* (۶ بسته) و توقف فروش بسته های محدود شبانه (۳ بسته) می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار 11تیر 96، کدمطلب:۳۶۵۲۵۹،www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
سودی کردن اینا بخدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین