پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
تعرفه های جدید اینترنت شرکت های اینترنتی و مخابراتی موضعی تازه است که وزیر ارتباطات چهره ای تازه به آن بخشیده است، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات درباره استفاده کاربران از اینترنت‌های غیرحجمی اظهار کرد: در مدل تعرفه جدید سرویس‌های کمتری در نظر گرفتیم که این تعرفه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
شعار سال: تعرفه های جدید اینترنت شرکت های اینترنتی و مخابراتی موضعی تازه است که وزیر ارتباطات چهره ای تازه به آن بخشیده است ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات درباره استفاده کاربران از اینترنت‌های غیرحجمی اظهار کرد: در مدل تعرفه جدید سرویس‌های کمتری در نظر گرفتیم که این تعرفه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.
همچنین با صحبت در مورد مناسب بودن این طرح برای اقشار کم درآمد مناسب و مصرف کمتری هم دارد همچنین این امکانات در بسته‌های موبایل وجود دارد که به صورت حجمی عمل می‌کند.
مدل حجمی در تعرفه های جدید اینترنت وجود ندارد و دلیل آن هم مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات است؛ متاسفانه شرکت‌ها مدل بازار را تغییر دادند و عملا از اهداف طرح تخطی کردند.
اگر احساس شود این تعرفه های جدید اینترنت برای اقشار کم درآمد مناسب نیست در بررسی‌های آتی ممکن است مدل فروش حجمی را برای سرویس ثابت به عنوان سرویس جانبی در نظر بگیریم.
وی افزود: این طرح نیاز به مطالعات بیشتری دارد و باید درباره آن تصمیم گیری کنیم با این وجود نگرانی خاصی برای افراد کم درآمد وجود ندارد، مدل تعرفه جدید اینترنت تصویب شده است.
آذری جهرمی با بیان اینکه مصوبه تعرفه جدید اینترنت فضا را رقابتی می‌کند، افزود: رقابت میان شرکت‌ها باعث کاهش هزینه و مصرف بیشتر از محتوای داخلی برای مصرف کننده نهایی می‌شود.
وزیر ارتباطات گفت: مدل‌های مقایسه‌ای در فضای مجازی منتشر شده اما مهمترین پیام این تغییر تعرفه، تغییر مدل اینترنت است که بر مبنای آن سرویس ثابت به سمت به صرفه شدن برای مصرف کننده پیش خواهد رفت.
معرفی تعرفه های جدید اینترنت مخابرات و شرکت های اینترنتی
منظور از بسته غیر حجمی این است که پس از پایان یافتن میزان حجم منصفانه کاربر، سرویس اینترنت وی قطع نمی‌شود بلکه سرعت سرویس به پایین‌ترین پهنای باند یعنی ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند و مشترک می‌تواند برای بازگشت به سرعت اولیه، اقدام به خرید حجم اضافی کند.
با جلسه‌ای که وزیر ارتباطات و مسئولان اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات برگزار کرده است و تعرفه‌های اعلام شده از سوی شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است که تعرفه های جدید اینترنت در جدول زیر قرار داده شده است.
تعرفه های جدید اینترنتبنا به گفته های سخنگوی مخابرات ایران، تعرفه‌های جدید اینترنت که برپایه و اصول سرعت‌محوری، کاهش هزینه‌ی مشتریان، تفکیک ترافیک داخلی و بین‌الملل به همراه رعایت مصرف منصفانه اعلام کرد. در حوزه‌ دسترسی ارتباطات ثابت تعرفه‌های جدید اینترنت با توجه به مصوبه‌ی ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در جهت بهبود کیفیت خدمات عرضه‌شده با توجه به نیاز مشتریان طراحی و با بررسی‌های کارشناسی تدوین شده است و متعاقبا اجرایی خواهد شد.
تعرفه‌ سرویس‌های غیر حجمی مبتنی بر‌ یک سقف مصرف منصفانه (Fair usage policy) بوده است و تعیین این حجم برای رقابت سالم و بهتر بین اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتیی میباشد .
جدول تعرفه‌های جدید اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران به این شرح است:
تعرفه های جدید اینترنت
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ردیابان، تاریخ انتشار 2 دی 96، کد مطلب: -، www.airlinepress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین