پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه آزادسازی سرویس مکالمه بین‌الملل از انحصار شرکت دولتی زیرساخت تا سال آینده خبر داد.

شعار سال: محمدجواد آذری جهرمی در افتتاح هجدهمین نمایشگاه ایران تله‌ کام از برنامه آزادسازی مکالمه بین‌الملل و خارج شدن امتیاز ارائه این سرویس از انحصار شرکت دولتی ارتباطات زیرساخت خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم این موضوع تا سال آینده اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آزادسازی این سرویس و ورود شرکت‌های خصوصی به این بخش باعث افزایش کیفیت ارتباطات می‌شود.

جهرمی تصریح کرد: این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در دست تهیه است.

وی بابیان اینکه طبق برنامه توسعه کشور، توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات تکلیف شده است، گفت: برنامه‌های متعددی برای توسعه این بازار وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به اشباع بازار موبایل برنامه توسعه ارتباطات ثابت در دستورکار قرار دارد و در این رابطه به‌زودی سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری توسط اپراتور فیبر نوری را شاهد خواهیم بود و همچنین شرکت مخابرات نیز طی شش ماه گذشته 14 هزار پورس نوری واگذار کرده که تا سال آینده به 100 هزار پورس افزایش می‌‌یابد.

جهرمی افزود: همچنین ظرفیت پنج درصدی از بازار تلفن همراه برای اپراتورهای مجازی موبایل پیش‌بینی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد ارزش بازار پستی تا سال با فعال شدن دو اپراتور پست خصوصی از 800 میلیارد تومان به 1600 میلیارد تومان افزایش یافته و دو برابر شود.

جهرمی با اشاره به اینکه شرکت‌های دارای مجوز تلویزیون اینترنتی از صدا و سیما و شرکت‌های دارای مجوزهای ویدئوی درخواستی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: این شرکت‌ها مرحله آزمایشی را گذرانده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال برندهایی در این حوزه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: فعال شدن این شرکت‌ها در حوزه تولید محتوای بومی به صنعت تولید فیلم و سریال کمک می‌کند و دو برابر کردن تولید محتوای داخلی یکی از مهمترین تکالیف توسعه شبکه ملی اطلاعات است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 24 مهر 96، کد مطلب: 13960724000628، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین