پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲
وزیر ارتباطات در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی گفت: سیاست ما همواره گسترش محتوای سالم ، بهبود کیفیت و تنوع سرویس ها مبتنی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.

شعار سال: واعظی در سخنان خود با تشکر از آقای هولین ژانو، دبیرکل ITU و دیگر مقامات و افرادی که متعهدانه در راه اجرای اهداف و آرمان های WSIS تلاش کرده اند، گفت: اکنون می خواهم اطلاعاتی را درباره پیشرفتی که در تلاش برای دستیابی به منافع عرضه سرویس های ICT در زندگی روزمره تک تک شهروندانمان داشته است را، مطرح کنم.

وی با بیان اینکه سیاست ما همواره بهبود کیفیت و تنوع سرویس ها بوده است، افزود: در عین حال مقرون به صرفه بودن سرویس ها با استفاده از عامل رقابت، مشارکت با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی، گسترش دسترسی به مناطق روستایی و دوردست، تسهیل و حمایت فعالانه از نوآوری ها و استقبال از فناوری های پیشرفته برای افزایش بازده، در همه زمینه ها، مدنظر بوده است.

دکتر واعظی تأکیدکرد: همه این موارد را در شبکه ملی اطلاعات که برای ارایه سرویس های فراگیر و مقرون به صرفه مبتنی بر پهن باند به اجرا درآمده است،‌ منعکس کرده ایم.

وی تصریح کرد: خوشحالم به اطلاع شما برسانم ما با اجرای سیاست های فوق، سرویس های پهن باند را به تقریباً 28 هزار روستا ارایه کرده ایم و تعداد مشترکین فعال موبایل در ایران بیش از 85 میلیون نفر و خطوط ثابت در ایران، بیش از 48 میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعداد کاربران پهن باند به 44 میلیون نزدیک شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 34 میلیون کاربر از خدمات 3G و 4G پهن باند موبایل استفاده می کنند و اکنون 3G در بیش از 900 شهر و 4Gدر بیش از 700 شهر ایران فعال است.

واعظی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت داخلی IP زیرساخت نزدیک به 10ترابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در ایران 7 مرکز IXP را در سراسر کشور راه اندازی کرده ایم و اخیراً اتصال های فیبر نوری به منازل (FTTH) مشتریان مسکونی و کسب و کارها، ارائه می شود و سرعت ارائه چنین خدماتی در آینده نیز، بیشتر می شود.

دکتر واعظی به فعالیت های انجام شده در زمینه کاهش شکاف دیجیتال اشاره کرد و اظهار داشت: ما با استفاده از منابع مالی USO به سرعت در حال کاهش شکاف دیجیتال هستیم تا شبکه ها و سرویس های ICT به مناطق دوردست و کمتر برخوردار، گسترش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در این راستا هدف خود را ارائه اتصال پهن باند و عرضه خدمات سودمند قرار داده ایم تا شهروندان را با ارائه گستره وسیعی از برنامه های کاربردی و اقلام اطلاعاتی، توانمند کنیم.

وی در ادامه سخنرانی خود در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی گفت: در سال گذشته با حمایت های مالی و اعطای وام های کم بهره به شرکت های نوپا، موسسات نوآوری و مراکز تحقیق و توسعه، بیش از 100 هزار شغل جدید، مرتبط با حوزه ICT ایجاد کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه در سه سال گذشته حجم بازار ICT در ایران سه برابر شده است، افزود: انتظار داریم که این افزایش را در 5 سال آینده نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست ایران استقبال، تسهیل و تشویق همکاری های بین المللی در همه حوزه های مرتبط با ICT است.

دکتر واعظی تأکید کرد: فعالانه در کنفرانس های بین المللی، نشست های مطالعاتی مختلف حضور یافته و به شیوه ای سازنده و مثبت، سهم خود را در این نشست ها ادا کرده ایم و در آینده نیز این راه را ادامه می دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنها با همکاری و تشریک مساعی می توانیم دنیا را نه فقط برای خود، بلکه برای نسل های آینده نیز، به جایگاهی بهتر تبدیل کنیم.

دکتر واعظی توجه بر اهمیت پروژه های مشترک با شرکای خارجی در توسعه فناوری ها، برنامه های کاربردی و خدمات جدید را ، ضروری خواند و افزود: این موضوع یکی از ستون های اصلی سیاست ما است و ما این فعالیتها را با اولویت دهی به معاملات خود، با کسانی که به این فراخوان پاسخ مثبت دهند، ادامه می دهیم؛ در این میان شرکتهای ایرانی زیادی در حوزه ICT وجود دارد که در این زمینه ها آماده آغاز همکاری های بین المللی هستند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این گردهمایی، فرصت فوق العاده ای است که با دیگر ذینفعان ارتباط برقرار کنیم و با تبادل نظر از تجربیات یکدیگر بهره مند شویم که من از دیدگاههای شما در این مسیر استقبال کرده و از توجه شما سپاسگزارم.

امسال، اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی با شعار "جامعه اطلاعاتی و دانش بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار" از 22 تا 24 خرداد 96 (16-12 ژوئن) در ژنو سوئیس، برگزار می شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 24 خرداد 1396، کد مطلب:676514 :www. khabaronline. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
شبکه ملی اطلاعات از ضروریات انکار ناپذیر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین