شعار سال: داوود زارعیان با اشاره به سادهسازی ارائه خدمات برای دفتر امور
مشترکان مخابرات اظهار کرد: سادهسازی خدمات در چند حوزه وجود دارد. بخش
اول که درخواستهای زیادی در مورد آن وجود داشت، مسالهی نقل و انتقال تلفن
بود. این کار در گذشته با حضور مالک انجام میشد اما ما در طرح سادهسازی
حضور مالک را حذف کردیم.
وی ادامه داد: بدین
ترتیب هر کس در هر مکانی که تلفن را خریداری کرده اگر فقط در سند ذکر شده
باشد، همکاران ما تلفن را به نام میزنند و اگر ذکر نشده باشد با ارائه سند
و درخواست خریدار، این کار انجام میشود. این طرح در سراسر کشور مورد
استقبال قرار گرفته و تقریبا بیشتر مشترکانی که دارای مشکل بودند مراجعه
کرده و تلفن را به نام خود ثبت کردند.
معاون امور
مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به موضوع حذف مدارک اضافی در ثبتنام
توضیح داد: بحث دیگر موضوع حذف مدارک اضافی است. ما تمامی مدارک از جمله
کپی شناسنامه و سند و غیره را که قبلا برای ثبتنام دریافت میکردیم، حذف
کرده و اکنون ثبتنام با کپی کارت ملی انجام میشود. همچنین امکان ثبتنام
از طریق پورتال به صورت غیرحضوری را فراهم کردیم که هم در حوزه تلفن ثابت و
هم ADSL این طرح اجرا میشود.
زارعیان در ادامه
درباره وصل تلفنهایی که به صورت دوطرفه قطع شدهاند، بیان کرد: بحث دیگر،
وصل کردن تلفنها برای مشترکینی است که به علت عدم پرداخت بدهی تلفنشان
دوطرفه قطع شده است. بنابراین تلفنهای کسانی که بدهیشان به ودیعه نرسیده،
یکطرفه وصل میشود و در صورتی که مشترکین بدهی خود را پرداخت کنند، تلفن
آنها مجددا وصل خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان
کرد: برنامه ما این است که به سمت سادهتر کردن طرح برویم. بنابراین حذف
کاغذ، پرونده و مراجعه را در دستور کار داریم. البته اگر کسی علاقهمند بود
میتواند حضور یابد، اما ما در برنامه داریم که تا پایان امسال حذف کاغذ و
مشتری را بهطور کامل در دفاتر اجرا کنیم. ثبتنام و پرداخت از طریق
پورتال نیز آغاز شده است. مکانیزه کردن دفاتر، امضای دیجیتالی و حذف کاغذ
را نیز در دستور کار داریم که در تهران شروع شده و برخی از مراکز منطقه ۸
آغاز شدهاند تا بتوانیم تا پایان سال کاغذ را حذف کنیم.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی تدبیر24، تاریخ انتشار ۰۳ خرداد 1396، کد مطلب:
78907:
www.tadbir24.ir