پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد که چشم انداز بانک‌های سعودی از حالت «باثبات» به «وضعیت منفی» تغییر یافته است.

شعارسال: پایگاه اینترنتی نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: موسسه اعتبارسنجی مودیز چشم انداز اعتباری بانک های سعودی را «منفی» اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، مؤسسه خدمات سرمایه گذاری و اعتبارسنجی مودیز چشم انداز اعتباری خود برای نظام بانکی عربستان سعودی را از وضعیت «ثبات» به وضعیت «منفی» تغییر داد. تصمیم مودیز به خاطر این نگرانی است که بهای پایین نفت توانایی دولت سعودی در مخارج داخلی را به میزان زیادی کاهش دهد و مانع رشد اقتصادی کشور شود.

مؤسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد: چشم انداز بانک‌های این کشور پادشاهی را از حالت «باثبات» به وضعیت «منفی» تغییر داده و پیش بینی کرده که رشد اقتصادی این کشور کاهش خواهد یافت.

اولیویر پانیس، از مسئولان ارشد اعتباری مؤسسه مودیز گفت: با چشم اندازی که از بهای پایین نفت در درازمدت وجود دارد و همچنین با توجه به کاهش 14 درصدی هزینه های دولتی در سال 2016، ‌ما معتقدیم که ریسک اعتباری در سراسر نظام بانکی این کشور رو به افزایش است.

این گزارش در پایان افزود: ریاض که اصلاحات اقتصادی در پیش گرفته تا با کاهش عواید خود مقابله کند اکنون به دنبال جذب سرمایه های خارجی است و امیدوار است 8 میلیارد دلار از بانک های بین المللی وام بگیرد. مودیز همچنین گفت: پیش بینی می شود رشد ناخالص داخلی عربستان سعودی به یک و نیم درصد در سال 2016 کاهش یابد؛ این میزان در سال گذشته سه و چهار دهم درصد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 27 اسفند 1394 ، کدمطلب: 1030025، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین