پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران که بیش از یکصد سال قدمت دارد در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شده است

شعارسال:کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران که بیش از یکصد سال قدمت دارد در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شده است.

 کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران که بیش از یکصد سال قدمت دارد، با همکاری کاخ گلستان در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شده است و نمایش آن تا 28 اردیبهشت‌ماه 1397 ادامه دارد.

در این سند تاریخی مکتوب که به دوران مظفرالدین شاه تعلق دارد، ردپای نخستین حضور سینما در ایران در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۲۷۸ (۱۱ فوریه ۱۹۰۰) ثبت شده است.

پژوهشگران، سینماگران و علاقه‌مندان به سینمای ایران می‌توانند با تهیه کتابچه ویژه کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران از موزه سینما، اطلاعات کاملی درباره این سند کسب کنند.

در این کتابچه که براساس مقاله‌ای از زنده‌یاد دکتر شهریار عدل به مناسبت یکصد سالگی سینمای ایران (1379) گردآوری شده، تحقیقات و نظریات این کارشناس و پژوهشگر هنری پیرامون این سند تاریخی آمده است.

موزه سینما روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

یادآوری می‌شود تالارهای موزه روزهای شنبه هر هفته تعطیل است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 23اردبیهشت 97، کد خبر: 6531123 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
خیلی جالبه این موزه ؛ به همه کسایی که نرفتند و بازدید نکردند آن را توصیه میکنم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین