پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تهران در جعل اسناد اول است و خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز و آذربایجان غربی در رده‌های بعدی قرار دارند.

شعار سال: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تهران در جعل اسناد اول است و خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز و آذربایجان غربی در رده‌های بعدی قرار دارند.

حسین ذوالفقاری درآیین گشایش دومین نمایشگاه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد افزود: در ارتباط با بحث جعل، عمده جعل اسناد در جرایم مالی است و این روز‌هایی که درگیر مسائل منطقه هستیم گروه‌های تروریستی از جعل اسناد استفاده می‌کنند. معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در سال‌های اخیر آن تعداد از اسناد هویتی که از نظر ایمنی تغییراتی در آنها ایجاد شده از جمله شناسنامه‌ها و گذرنامه‌ها امکان جعل آنها به صفر رسیده است.

ذوالفقاری گفت: البته دوستان محدودیت‌هایی برای آموزش عمومی دارند، زیرا این آموزش از سویی باعث آگاهی بیشتر مردم می‌شود و از سویی دیگر آموزشی برای جاعلان به حساب می‌آید، اما دبیرخانه ستاد تاکنون کار‌های خوبی در بخش آموزش انجام داده است. وی گفت: از نظر روانی و امنیتی مسأله جعل یک مسأله مهم در کشور است، درحال حاضر هر کسی می‌خواهد معامله کند این به ذهنش می‌رسد که ممکن است سند جعلی باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: در سال‌های گذشته با نمونه‌های ساده تری از جعل رو به رو بودیم، اما فناوری نیز سبب گسترش کار جعل و روش‌های جعل شده است و ضرورت دارد ما بتوانیم جلوتر از مجرمان باشیم و اقداماتی را برای ایمن‌سازی اسناد انجام دهیم. ذوالفقاری گفت: طبق آمار به‌ دست آمده در کل، روند جعل اسناد کاهشی بوده است به طوری که از بالای ۲۰درصد افزایش در سال به حدود ۳درصد رسیده‌ایم. وی افزود: ما در کنار ایمن‌سازی باید ببینیم چه چیزی وجود دارد که در این شهر‌ها این گونه شده است و باید تلاش کنیم بخش خصوصی را به صورت حساب شده سامان دهیم و با اقداماتی که تاکنون در ثبت احوال صورت گرفته است شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------- ، کدمطلب: 466898 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین