پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۲۸۱۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
تازه‌ترین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در کل کشور در فروردین ماه امسال ۸,۱ درصد بوده است

شعار سال : مرکز آمار تازه‌ترین آمار در خصوص تورم را منتشر کرد که براساس آن، شاخص کل در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برای کل کشور عدد ۱۱۲,۹ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (۱۱۸.۷) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۱۰۹.۷) است.

بر این اساس، درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور ۸,۱ درصد است.

همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ۱۰.۹ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ۶.۴ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است. بنا به این گزارش، شاخص کل در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برای خانوارهای شهری عدد ۱۱۲,۹ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (۱۱۸.۴) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان زنجان (۱۰۹.۹) است.

درصد تغییرات نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ۸ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ۱۱.۱ درصد است که مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ۶.۵ درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مرکز آمار همچنین اعلام کرد شاخص کل در فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برای خانوارهای روستایی عدد ۱۱۲,۹ را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (۱۱۹.۸) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان سیستان و بلوچستان (۱۰۶.۷) است.

درصد تغییرات نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی ۸,۳ درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه ۱۱.۵ درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه ۴.۸ درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 25 اردبیهشت 97، کدخبر: 3970225157، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
امسال این میزان نسبت به سال های پیش خیلی کم تر بوده با این حال
ا.ح75
حسین5
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
همه استان ها نرخ بالایی رو تجربه کرده بودند ؛ اقای روحانی حسابی گند زده بودند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
فکر کردم بیشترین تورم تو تهران اتفاق می افته...بنده خدا کرمانشاهی ها چی می کشن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
همه استان ها نرخ بالایی رو تجربه کرده اند ؛ خدا میدونه این روند تا کی و کجا ادامه پیدا میکنه
ا.ح75
ناشناس
Germany
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
فقط بحثه تورم نیست افزایش قیمت ارز روی همه تاثیر گذاشته
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
مهم اینه که قدرت خرید همه ی مدم اومده پایین
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
این خیلی عجیبه که با این همه قیمت سراسری و کشوری باز هزینه زندگی در شهر های مختلف فرق میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین