پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
سومین جشنواره ملی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری در حالی به اختتامیه رسید که وقوع تگرگ برای دقایقی در پنجاه و دومین روز از بهار زمین را سفیدپوش کرد و همانند دوره نخست جشنواره را ناتمام گذاشت که البته مشکل این جشنواره فقط تگرگ نبود بسیاری از استقبال کنندگان این جشنواره با بیان اینکه گلی را در جشنواره ندیدم می‌گوید؛ شاهد بودیم گلاب کاشان به نام دودانگه برچسب زده و فروخته شد...

شعار سال: گل محمدی و جشنواره آن مربوط به کاشان است اما چند سالی است که بنا به اظهارات و نظر کارشناسان مازندران در مناطق ییلاقی قابلیت برگزاری این جشنواره را دارد و می‌تواند میزبان و حتی تولیدکننده قدری و رقیب جدی برای کاشان و شهرهای آن در این زمینه باشد در این راستا دودانگه در مازندران مدعی تولید گل محمدی مرغوب‌تر از کاشان است و برای سومین جشنواره ملی گل‌محمدی و گیاهان دارویی امسال در روزهای 19 تا 21 اردیبهشت ماه امسال در روستای کندلک منطقه ساری برگزار کرد.

نخستین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی در روستای کلیج‌کلای دودانگه با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان استانی سال 95 برگزار شد که با بارش ناگهانی باران جشنواره خیلی زود به کار خود پایان داد.

دومین دوره این جشنواره نیز سال گذشته به مدت دو روز در روستای کندلک برگزار شد که شاهد تنها مسؤول آن مراسم به جز مقامات محلی یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بود.

این جشنواره سه دوره در روستای دودانگه ساری برگزار می‌شود اما موضوع جالب توجه آن استقبال بسیار زیاد هنرمندان و اهالی منطقه برای برپایی غرفه و نمایش دستاوردهای خود بود.

برگزاری این جشنواره ایده بسیار خوبی است و مهمانان و غرفه‌داران هم هر سال به امید اینکه سال آینده امکاناتش بهتر می‌شود به امید سال آینده می‌نشینند اما هر سال دریغ از پارسال است.

سومین جشنواره ملی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری در حالی به اختتامیه رسید که وقوع تگرگ برای دقایقی در پنجاه و دومین روز از بهار زمین را سفیدپوش کرد و همانند دوره نخست جشنواره را ناتمام گذاشت که البته مشکل این جشنواره فقط تگرگ نبود بسیاری از استقبال کنندگان این جشنواره با بیان اینکه گلی را در جشنواره ندیدم می‌گوید؛ شاهد بودیم گلاب کاشان به نام دودانگه برچسب زده و فروخته شد...

محمدرضا فتحی یکی از غرفه‌داران این جشنواره گفت: امسال در کمال حیرت شاهد مشکلات،کم و کاستی‌هایی زیادی بودیم و با حضور بسیاری از مسؤولان در هر سال هیچ توفیقی نکرد و مشکلات بزرگ و اساسی به چشم می‌آمد که موجب نارضایتی برخی مهمان شد.

مشکل اساسی نداشتن سرویس بهداشتی بوده این جشنواره در حالی برگزار شد که تمهیداتی برای زیرساخت‌های آن اندیشیده نشد.

دستگاه کارت‌خوان نیز تنها برای روز دوم جشنواره به مدت دو ساعت فعال بود و تا پایان مراسم به‌‌صورت کامل قطع بود و مهمانان و غرفه‌داران را با مشکل جدی مواجه کرد.

غرفه‌دار دیگری گفت: موضوع دیگر این بوده که به غرفه‌داران اعلام کردند تعداد غرفه‌ها بیش از 100 باب تجاوز نمی‌کند ولی حدود 150 تا 200 غرفه اضافه کردند که با این کارشان موجب نارضایتی شده بود؛ لازم است برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری برای برگزاری این جشنواره ملی شود تا شاهد مسائل این چنینی نباشیم.

بخشدار منطقه دودانگه ساری درباره مشکل دستگاه کارت‌خوان، گفت: کارت‌خوان همراه اول مشکل داشت ولی برای ایرانسل مشکلی وجود نداشت.

جهانبخش عشوری با اعلام اینکه برای سال‌های آینده مشکلات حل می‌شود، افزود: برای سال آینده مشکلات زیرساختی حل خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از غرفه‌ها، گفت: 160 غرفه دادیم و استقبال زیادی در این زمینه انجام شد ولی برخی افرادی که به ناچار از مکان‌های دور آمدند یا غرفه در اختیارشان قرار دادیم و یا اینکه اجازه دادیم محصولات خود به معرض نمایش بگذارند دست خالی برنگردند.

بخشدار دودانگه ساری تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بود این جشنواره به‌صورت مردمی برگزار شود اختتامیه جشنواره قرار بود با حضور استاندار مازندران و سپس به‌دلایلی قرار بود با حضور سرپرست فرماندار ساری به کار خود پایان دهد که به‌دلیل شرایط جوی شاهد وقوع تگرگ بودیم که کسی فکرش را هم نمی‌کرد و ناگهان کف زمین را سفیدپوش کرد.

ندیدن گل محمدی و بازنشدن غنچه‌های این گل خوشبو نیز مسئله‌ای نبود که مردم نسبت به آن بی‌تفاوت باشند...

عشوری با اشاره به تأخیر در شکوفایی گل‌محمدی به‌دلیل سرمای هوا، اظهار کرد: در حال حاضر شکوفه‌ها در حال باز شدن هستند اگر برگزاری جشنواره را به پایان ماه مبارک رمضان موکول می‌کردیم امکان داشت شکوفه‌دهی به اتمام برسد به همین دلیل قبل از ماه رمضان برگزار کردیم.

وی یادآور شد: سال آینده جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی بعداز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و مردم از نزدیک شاهد برداشت گل و گلاب‌گیری سنتی هستند.

بخشدار منطقه دودانگه ساری در مورد مشکل ترافیک منطقه، گفت: انتظار ما از مسؤولان استانی این است که از سمت سنگ‌بن به قارن‌سرا مسیر رفت و برگشت داشته باشند که با این کار مشکل ترافیک تاحدودی حل می‌شود.

سومین دوره جشنواره گل‌محمدی در دودانگه به پایان رسید که مهمانانی که از راه دور و نزدیک آمدند با دست پر و گلاب کاشان منتظر بهتر شدن جشنواره چهارم هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبری تحلیلی مازند اصناف، تاریخ 25 اردیبهشت 97، کد مطلب: 34687: www.mazandasnaf.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین