پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
روزنامه مغربی "الاسبوع" در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا به مقام های مغربی گفته است این کشور باید از میزبانی جام جهانی در سال 2026 و رقابت با امریکاصرف نظر کند تا واشنگتن از مغرب در خصوص پرونده صحرا حمایت کند.

شعار سال: ترامپ پیش از این نیز به کشورهای آفریقایی در خصوص حمایت از مغرب برای میزبانی جام جهانی هشدار داده بود.او گفته بود این شرم آور است کشورهایی که امریکااز آن ها حمایت می کند، با پیشنهاد امریکا برای میزبانی جام جهانی مخالفت کنند.در چنین حالتی دلیلی وجود ندارد واشنگتن از این کشورها حمایت کند.

صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که جبهه آزادی ‌بخش پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند. جبهه پولیسارو که سازمانی سیاسی- نظامی فعال در صحرای غربی است، در سال 1976 از تشکیل کشوری به نام جمهوری صحرا به مرکزیت "العیون" خبر داد .

سازمان ملل پیش از این پیشنهاد کرده بود به منطقه صحرای غربی حکومت خودمختاری داده شود اما همچنان تحت حاکمیت مغرب باقی بماند و پس از پنج سال همه پرسی در این منطقه برگزار شود تا مردم صحرا نظر خود را در مورد سرنوشت این منطقه که همچنان به صورت منطقه ای خودمختار باقی بماند یا به طور کامل از مغرب جدا شود، اعلام کنند.مغرب خواستار اداره این منطقه به صورت حکومت خودمختار است اما جبهه پولیساریو خواستار برگزاری همه پرسی در این منطقه و استقلال است در نتیجه مذاکرات در مورد صحرای غربی همچنان بی نتیجه مانده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصاد آنلاین، تاریخ 28 اردیبهشت 97، کد مطلب: 272473: www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین